פחות מחודש לבחירות 2020, ובמפלגות שומרים על שקט מפתיע. בכחול לבן מדובר באסטרטגיה: את הקמפיין הם מתכוונים לרכז בשבועיים שלפני היציאה לקלפיות, לאחר שלדבריהם מערכות הבחירות הקודמות הוכיחו להם שזהו המהלך היעיל ביותר. בכוונת המפלגה להתמקד בתחום הבריאות בקמפיין הפוזיטיבי, ואילו בזה הנגטיבי להתמקד במשפטי נתניהו ויכולתו לתפקד במהלכם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בליכוד, מנגד, מתכוונים לרכז מאמצים בירידה לשטח. ראש הממשלה נתניהו צפוי לבקר במספר רב של יישובים, וכן לנסות לשמור על סדר יום מדיני. המסר המרכזי שלו: הניצחון בהישג יד, למרות הקיפאון במפת הגושים.

 

ואכן, בחודשים האחרונים כמעט ולא חלה תזוזה במפת המנדטים בסקרים: מדי כמה שבועות עובר מנדט אחד מצד לצד, לפעמים מתווסף או נגרע מישראל ביתנו – אבל אין שינויים דרמטיים כלל. לכן, הדבר היחיד בשלב זה שעשוי למנוע מערכת בחירות רביעית הוא שינוי משמעותי באחוזי ההצבעה, שישפיעו על מפת הגושים.

יו"ר כחול-לבן, ח"כ בני גנץ, לא מתראיין בימים האחרונים. אמש (חמישי) התייחס באופן חריג למתיחות הביטחונית - אך סירב לגנות או לתמוך במהלך המשותף של ראש הממשלה לשעבר אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

גנץ הגיע לערב זיכרון בכפר סבא ואמר: "במקום לעסוק בביטחון, במקום להפעיל קבינט ראוי ורציני הוא הפך אותו לקבינט פוליטי, שנהיה סוג של פרלמנט שישי. אני מציע שיהיה קבינט רציני עם אנשים רציניים, התעסקות רצינית בביטחון המדינה וחידוש ההרתעה כי זה מה שחשוב".

כשנשאל על הכוונה של אולמרט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת בעם אבו מאזן כהתנגדות לתוכנית המאה השיב: "אני לא עובד אצלו, הוא לא עובד אצלי, הוא לא יועצי, אנחנו מכבדים אחד את השני". כשנשאל אם אירועי הטרור צריכים להוביל לביטול הההצרה של אבו מאזן ואולמרט, השיב: "זה בטח נקבע... אני לא מכיר את הפגישה שלו, נשמע מה יקרה. הוא איש רציני, שיעשה מה שהוא מבין".