האירוע אתמול (שבת) שבמהלכו נזרק תפוח אל עבר ראש הממשלה נתניהו באירוע בחירות בנתניה היה אמנם מפתיע אבל לא חריג. בבחירות באפריל האחרון, כשסייר בשוק התקווה, הצטרפו אל קריאות התמיכה בו וברעייתו גם עגבניה שנזרקה לעברו על ידי אישה שהייתה במקום. למחרת אותה אישה נחקרה ושוחררה בתנאים מגביליםף, לאחר שדווח כי בחקירתה הסתבר שהיא אינה משתייכת לאף מחנה פוליטי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש הממשלה נתניהו, שספג כבר פרי וירק במערכות הבחירות האחרונות, יכול להתנחם בכך שהוא לא הפוליטיקאי היחיד שספג חפצים שנזרקו לעברו. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטח עוד זוכרת את הכתם על חולצתה כתוצאה משתי עגבניות שנזרקו לעברה באירוע בחירות בעיר היידלברג בשנת 2017. גורם משטרתי אמר אז לסוכנות הידיעות AP כי העגבניות הגיעו מקבוצה של פורעים שצעקו "צבועה", ו-"בוגדת בעם", זאת ככל הנראה במחאה על מדיניות ההגירה של הקנצלרית.

באוקטובר אותה שנה, השליך מפגין דגלי רוסיה לעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תוך שהוא צועק "בגידה, בגידה". הרשויות חקרו אז כיצד הצליח אותו מפגין להגיע לנקודה קרובה כל כך לנשיא לאחר שביצע גם מחאה דומה נגד חתנו ג'ראד קושנר. ובחזרה לעגבניות, היה עוד מנהיג ישראלי שספג אותן, זה היה שמעון פרס בבחירות 1981 שספג במהלך כנס בחירות בפתח תקווה עגבניה שנזרקה לעברו. לאחר מכן אמר: "אתם רוצים מדינה עם אספסוף כזה?".

בדומה לאירוע העגבניה של נתניהו בשוק התקווה, גם זריקת הספר לעבר נשיא ארה"ב ברק אובמה ב-2010 הסתברה לבסוף כלא-ממש פוליטית. הספר הושלך לעברו במהלך עצרת בחירות בפילדלפיה. לאור חומרת האירוע, נפתחה חקירה. לבסוף אישר דובר השירות החשאי שמדובר ככל הנראה בסופר נלהב שזרק את הספר שכתב בעצמו לעבר הנשיא.

מנהג מגונה נוסף הוא השלכת נעליים על מנהיגים. ג'ורג' וו. בוש ספג שתי נעליים של עיתונאי עיראקי במהלך מסיבת עיתונאים בארמון ראש הממשלה בבגדד. העיתונאי העיראקי מונטזאר אל-זאידי שילם על כך מחיר כבד וישב לבסוף תשעה חודשים בכלא. מנהיגים נוספים ספגו התקפות מסוג זה, אחד בולט מהם הוא מחמוד אחמדינג'אד נשיאה הקודם של אירן. אתר אינטרנט אירני דיווח כי במהלך ביקורו של אחמדינג'אד בעיר אורמיה בשנת 2009 השליך אחד הנוכחים נעל וכובע לעברו של הנשיא האירני, בזמן שנופף להמונים מתוך מכוניתו, בעלת גג נפתח.

אנשי הביטחון הסתערו מיד על הקהל במטרה לאתר את העבריין הפוחז, אך ללא הצלחה. עבור אחמדינג'אד לא הייתה זו הפעם הראשונה שבה נזרקה לעברו נעל: במהלך הפגנת סטודנטים סוערת בטהרן בשנת 2007 השליך לעברו אחד מהנוכחים הזועמים במקום את נעליו.

האירוע האחרון שנזכיר כאן קרה מזמן והיה משעשע הרבה פחות. בשנת 1957 השליך משה דואק רימון יד לעבר מליאת הכנסת בימים בהם ישבה בית פרומין. פיצוץ הרימון גרם לפציעתו הקשה של שר הדתות משה שפירא וכן פצע את ראש הממשלה דוד בן גוריון, את שרת החוץ גולדה מאיר ואת שר התחבורה משה כרמל באורח קל. גם כאן הסברה לבסוף הייתה כי הפעולה נבעה ממצוקה אישית של הזורק ומכעסו על גופים אחרים ולא מאג'נדה פוליטית.‎