בונה על פרישה: 16 יום לבחירות, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שבת) באירוע "שבתרבות" עם רינה מצליח שנערך בשוהם כי הוא "בונה על זה" שראש הממשלה נתניהו יודיע שהוא פורש  - וכי הוא ומפלגתו יסייעו לו לפרוש בכבוד. לדבריו, "עידן נתניהו תם". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"הוא עובד קשה מאוד וכל יום שהוא ממשיך הוא רק גורע מכל המורשת שלו, מכל העשייה שלו, הוא לא מוסיף שום דבר, הוא רק גורע", הוסיף ליברמן. "זה כרגע נראה שהוא חי בהכחשה. הכדורגלן הכי טוב צריך לדעת מתי לתלות את הנעליים. כנראה גם פוליטיקאי". 
 
"אני בונה על כך שנתניהו יעשה צעד נכון ויפרוש. וברגע שהוא פורש - כולנו נעזור לו לפרוש בכבוד. אבל קודם כל אני בונה על כך שעידן נתניהו תם. כולם עוסקים בהערכות אחרי עידן נתניהו. זה לא משנה מה הוא אומר ומה אומרים פוליטיקאים אחרים מבחינת היערכות, ממה שאני רואה - כולם, וקודם כל בתוך הבלוק, כולם נערכים לעידן שאחרי נתניהו". 

לגבי האפשרות שבכל זאת תקום ממשלה למרות התיקו בסקרים, אמר ליברמן: "יש עדיין 91 מנדטים אם מורידים את הרשימה המשותפת והחרדים - זה מספיק כדי להקים ממשלה". 

"כולם מבינים שעידן נתניהו תם, ההיערכות בתוך הבלוק של נתניהו זה מה יקרה אחרי עזיבתו", אמר לירבמן, "אפילו שבנט ושקד אומרים מאה פעמים ביום שייכנסו רק לממשלת נתניהו - הדבר היחיד שהם חולמים עליו זה איך להיפטר מנתניהו ואיך להקים ממשלה בלעדיו. זה החלום היחידי שלהם". 

עוד הוסיף: "אפשר לשאול גם את דרעי כמה פעמים הוא ישב בתקופה האחרונה עם גבי אשכנזי וכמה פעמים יעקב אשר ישב עם בני גנץ. שמעתי גם את אורי מקלב מיהדות התורה אומר שאין להם שום בעיה עם גנץ ועם כחול לבן. אפילו כבר עם יאיר לפיד אין להם בעיה". 

"אין יותר מרצ, הם חלק מגוש וזה מקל מאוד"

כשנשאל שוב על הצהרתו לפיה אין לו בעיה לשבת בממשלה אחת עם מרצ, אמר ליברמן: "אין יותר מרצ, זה חלק מהגוש העבודה-גשר-מרצ והם לא רצים באופן עצמאי, זה מקל מאוד ללא ספק. אני ישבתי עם עמיר פרץ באותה ממשלה, אורלי לוי הייתה שנים בישראל ביתנו"

"לשאול כרגע על מרצ זה כאילו את תשאלי אותי אם אתה מוכן לשבת עם אנשי קדימה ואלו שהצביעו בעד ההתנתקות", הבהיר. "אז נכון, חלק ניכר מצמרת הליכוד הם יוצאי קדימה, כמעט כולם הצביעו בעד גירוש יהודים מגוש קטיף אבל כרגע זה לא רלוונטי, הם בתוך הליכוד. גם נתניהו שוכח שהתחנן לאבי גבאי להיכנס לממשלתו...".

עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס, ניצן הורוביץ (צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ)
"אין יותר מרצ" | צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ

 

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי "גנץ חלש ומבולבל. עד היום לא הבנתי אם הוא בעד הריבונות או נגד הריבונות. קודם הוא אמר שהוא תומך, אחר כך הוא אמר אחרי הבחירות. אנחנו כבר הגשנו לפני חודשים הצעת חוק להחלת הריבונות על בקעת הירדן שזה הקונצנזוס הכי רחב".

"מי מסוגל לעמוד מול הלחץ של החרדים", תהה ליברמן, "מי ייאבק בכפייה דתית? האם אלה נתניהו וגנץ או ליברמן? נתניהו תמורת החסינות ייתן לחרדים את הכל, גנץ כבר שלח להם דף לבן ריק עם חתימה שלו למטה. המפלגה היחידה שתוציא את ש"ס ויהדות התורה ממשרדי הפנים, הבריאות ומוועדת הכספים זו רק ישראל ביתנו".