הקורונה, הבחירות והמועמד של ליברמן: המועמד של ליברמן לתפקיד שר הבריאות, נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית – ליאוניד אידלמן, טוען היום (ראשון) בשיחה עם מקורבים ששר הבריאות ליצמן וראש הממשלה נתניהו מעצימים את תבהלת הקורונה בכוונה תחילה כדי להכניס אנשים לפאניקה. לטענתו, הסיבה לכך היא להוריד את אחוזי ההצבעה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשיחה עם "המהדורה המרכזית" אידלמן סירב להתייחס לטענות שהשמיע בנוגע לנתניהו אך טען שלמיטב הבנתו אין לנתניהו הכשרה רפואית, "אז לא ברור מאיפה ההבנה הגדולה שלו במה שצריך או לא צריך לעשות".

 "אני מדבר על היסטריה שלצערנו משרד הבריאות מפיץ מסיבות שלא מקצועיות טהורות", טען אידלמן והסביר: "יש אינטרס של הרב ליצמן שיגיעו כמה שפחות אנשים להצביע, כי הקהל שלו בטוח יגיע להצביע".

קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אידלמן נשאל האם הוא חושב שהסיבה להיסטריה היא פוליטית לא מקצועית. "ההיסטריה היא מוגזמת וצריך לחפש מה הסיבות לזה", אמר. "זה תמוה מאוד, זה יצא מכל הפרופורציות, ומה שמשרד הבריאות משדר לציבור זה הוראות שקשה לעקוב אחריהן, קשה לעמוד בהן. ההחלטה להכניס את כל הציבור להיסטריה היא לא החלטה מקצועית".

 מהליכוד נמסר בתגובה: "ליברמן בהיסטריה לאחר שנחשף שחבר לשמאל. הציבור בישראל יודע שראש הממשלה מנהל גם את האירוע הזה בשיקול דעת ובאחריות מתוך דאגה מרבית לבריאות הציבור".

מסביבת ליצמן נמסר בתגובה: "מדובר בהזיה פרועה ומטורפת של אידלמן שמתאימה בדיוק להלך הרוח ולסגנון המפוקפק של פטרונו ליברמן. אין כל בסיס עובדתי לעלילה המפוברקת הזאת. כל החלטות מערכת הבריאות מתקבלות בידי גורמי המקצוע מתוך מחויבות לבריאות הציבור ובכדי למנוע התפשטות התחלואה".