עם פרסומם של מרבית הקולות מסתמן כי מפלגת "ישראל ביתנו" שוב תישא בתפקיד לשון המאזניים, ותחזיק בכוח להכריע מי מהמועמדים יצליח להקים ממשלה. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן מודע לתפקידו המכריע, והבטיח הבוקר (שלישי) כי ככל שהדבר תלוי בו - ישראל לא תלך למערכת בחירות רביעית ברציפות.

עדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"כפי שאמרתי כבר אתמול, אנחנו נמתין לתוצאות הסופיות", הבהיר יו"ר ישראל ביתנו ל-N12, ליד ביתו ביישוב נוקדים. "ביום חמישי בצוהריים מתכנסת הסיעה, ושם נקבל החלטות". עם זאת, הוסיף ליברמן: "כפי שהתחייבנו, נעשה הכל למנוע בחירות רביעיות - ואנחנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן".

"אין גוש ימין, יש גוש חרדים משיחי", המשיך ליברמן. "מפלגת הימין היחידה היא 'ישראל ביתנו'. אנשים שהצביעו בעד גירוש יהודים מגוש קטיף לא יכולים להיות חלק מהימין. אנחנו נקבל את ההחלטות הטובות ביותר לטובת מדינת ישראל, ובהתאם להתחייבויות שלנו לבוחר. כל השאר לא מעניין".

עוד הדגיש יו"ר ישראל ביתנו: "אנחנו לא חלק מהגוש, אנחנו שייכים לימין אמיתי, לאומי, ליברלי, כפי שצריך להיות, ונפעל בהתאם לאינטרסים שלנו". אחרי פרסום כ-90% מהקולות אין הכרעה בין הגושים, כשהימין זוכה ל-59 מושבים וגוש השמאל-מרכז מגיע ל-54 בלבד. במצב הנוכחי כל אחד מהגושים זקוק לתמיכתו של ליברמן כדי לגבש רוב ולהקים ממשלה.