ההבטחה של נתניהו - 8 ימים לפני פתיחת הקלפיות: ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (ראשון) שהחליט לקדם מחיקת רישום פלילי על שימוש אישי והחזקה של קנאביס. נתניהו טען גם ששר המשפטים אוחנה יעמוד בראש ועדה שתבחן את הסדרת שוק הקנאביס בישראל. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בחנתי הנושא והחלטתי על קידום מחיקת רישום פלילי לעשרות אלפי ישראלים על שימוש אישי והחזקה בקנאביס, דבר שגורם סבל מיותר לרבים ועומס בבתי המשפט", כתב נתניהו בעמוד הטוויטר שלו. "השר אוחנה החל בעבודה בנושא והוא יעמוד בראש ועדה עם גורמי מקצוע ויו"ר "עלה ירוק", שתבחן את ייבוא המודל הקנדי להסדרת שוק חוקי בישראל". 

צפו בכתבה המלאה (צילום: פלאש 90/ אביר סולטן, חדשות)
צילום: פלאש 90/ אביר סולטן, חדשות

זמן קצר לאחר הפרסום, הגיב יו"ר כחול לבן גנץ לדברים. "נתניהו, שוב אתה נגרר?", כתב. "מה שלא עשית במשך עשר שנים לא תעשה גם בעוד 10 שנים. שנים אתה מוכר אשליות לחולים שזקוקים לקנאביס רפואי ולצעירים שלנו בניסיון נואש לקושש קצת קולות. את הספינים שלך על חשבון החולים תשמור לעצמך".

בימים האחרונים בליכוד החלו לבדוק בסקרים את נושא ההסדרה של שוק הקנאביס בישראל. המצביעים התבקשו לענות לאיזו מפלגה היו מצביעים במידה ונתניהו היה תומך ש"תחת פיקוח ממשלתי מבוגרים מעל גיל 18 יוכלו לרכוש קנאביס לשימוש אישי בדומה לשוק המשקאות האלכוהוליים".