ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (ראשון) במהלך ריאיון לרדיו "קול ברמה" שאביגדור ליברמן לא יהיה בקואליציה הבאה שלו ולא ייקח חלק בממשלתו הבאה. בימים האחרונים נתניהו התלבט וערך סקרים לגבי הכרזה בעניין ליברמן ובסוף הכריע. המטרה, ככל הנראה, היא למשוך מצביעי ימין ש"ברחו" לישראל ביתנו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במהלך הריאיון נתניהו התייחס גם לפיצוץ המשא ומתן מול בן גביר. "אשמח אם בן גביר יפרוש", אמר וטען כי "חסר לנו מנדט אחד כדי לנצח. בן גביר  צריך לגלות אחריות - המחנה הלאומי לא יסלח לו".

"אנחנו הולכים לפנות את חאן אל אחמר ואני מתכוון להוריד את אחוז החסימה", אמר נתניהו בהתייחסות לדרישות שהציב לו יו"ר עוצמה יהודית. "השמאל תמיד מתאחד ואצלנו לא עוברים את אחוז החסימה".

בנימין נתניהו ובן גביר (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
בנימין נתניהו ובן גביר | עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

 

בתוך כך, פרטים חדשים על המשא ומתן הלילי שהתקיים בין חבר הכנסת מיקי זוהר (יו"ר סיעת הליכוד) ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בנוגע לפרישתו מהמרוץ חושפים עד כמה קרוב היה סיכום בנושא.

"סיכמנו כמעט על הכול למעט בעניין מאי גולן", חשף היום גורם בליכוד. "בן גביר התעקש שגולן תייצג את עוצמה יהודית בכנסת, אך עקב קשיים משפטיים זה לא התקדם".

במהלך ריאיון אתמול לרינה מצליח באולפן "פגוש את העיתונות" ליברמן תקף בחריפות את נתניהו ואמר: "ראש הממשלה איבד את הבלמים, אני לא אשב איתו. אני זה שמנע פעמיים הקמת ממשלת הלכה תמורת חסינות".

במקביל לעימות המתוקשר בין הליכוד לעוצמה יהודית, בני גנץ תקף את נתניהו והאשים אותו בהפצת "פייק ניוז" על התפשטות הקורונה, וכל זאת לדבריו - כדי למנוע ממצביעי כחול לבן לצאת לקלפיות מחר. "שיטת הקורונה: כך מתכוון נתניהו למנוע מכם לצאת ולהצביע – אני מבקש שתקראו ותשתפו. הבוקר התפרסמה ידיעה על חשד לקורונה בגבעתיים. כמובן שהידיעה הזו הופרכה על ידי משרד הבריאות במהירות הבזק לאחר שנקבע שלא היו דברים מעולם".

"זה לא הפריע לתועמלני הליכוד לקדם בכל הכוח את המסר שיש קורונה בגבעתיים. שאלתם את עצמכם למה דווקא גבעתיים? כי היא מעוז של כחול לבן. וזה בדיוק מה שנתניהו מתכוון לעשות מחר. הוא מתכוון לשבש את יום הבחירות, להפיץ פייק ניוז בכל אזור שמזוהה עם כחול לבן כדי להשאיר אתכם בבית", סיכם גנץ.