יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר אמש (שבת) בריאיון לחדשות סוף השבוע, שלא יישב בממשלה עם הרשימה המשותפת ושהוא לא צריך את התמיכה שלה. עוד אמר שנתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי. לדבריו, אין ממשלה לליכוד עם נתניהו, ובלי נתניהו יש אחדות. בעניין תוכנית טראמפ, תקף גנץ את נתניהו: "הוא מתכוון לעשות ממנה הצגה. לעשות סיפוח חד צדדי מסוכן שמערער פה את כל היסודות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני לא אשב עם הרשימה המשותפת ואני לא צריך את התמיכה שלהם", אמר גנץ. "שמעתי את ליברמן הבוקר שאמר שיישב עם העבודה ומרצ והוא יישב איתנו. אין לנו הסכמות עם ליברמן, היה לנו מו"מ נהדר איתו לפני פיזור הכנסת הקודמת, הגענו להישגים חסרי תקדים בהבנות על דת ומדינה".

גנץ תקף בריאיון את ראש הממשלה נתניהו. "נתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי מבחינה פוליטית. אין ממשלה לליכוד עם נתניהו, ובלי ביבי יש אחדות", אמר. "הוא עתיד ללכת למשפט. דמייני בנפשך שבזמן שהוא יושב להכנות למשפט עם סוללת עורכי דין בסוגיות הרות גורל מבחינתו האישית, עכשיו הרמטכ"ל צריך לקיים דיון מאוד דחוף בלילה מבחינה ביטחונית.."  

"אתה שלוש עשרה שנים בשלטון וקורא לשש רפורמות במדינת ישראל, איפה היית כל השנים?"

יו"ר כחול לבן בני גנץ

עוד תקף גנץ את נתניהו: "נתניהו בעצמו אומר אחרי שלוש עשרה שנים בשלטון שצריך רפורמות בשישה נושאים. נשמע לי פרדוקס, אתה שלוש עשרה שנים בשלטון וקורא לשש רפורמות במדינת ישראל, איפה היית כל השנים?". כשנשאל גנץ לגבי החרדים אמר שהוא מאוד מעריך את המסורת וש"החרדים הם בשר מבשרה של החברה הישראלית". עוד אמר בעניין זה: "אני רוצה להקשיב לכל הצריכים של הציבר בישראל גם כשהוא לא בוחר בי".

גנץ על תוכנית טראמפ: "אני מתכוון לקדם את תוכנית"

גנץ הצהיר שגם הוא יקדם את מתווה תוכנית טראמפ. "אני אפעל לקדם את מתווה טראמפ על כלל המרכיבים תוך בירור חלק ממרכיבים שנמצאים בעניין" אמר. "אמרתי אני אשאף להכיל ריבונות בבקעת הירדן שבכל תרחיש היא תהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואת זה יש לעשות תוך שמירת היחסים המשותפים שיש לנו. אנחנו רוצים לשמור את השלום עם ירדן או להרוס אותו?"

גם בעניין זה, תקף גנץ את נתניהו: "אני לא מאמין לנתניהו בכלום, אני חושב שהוא אומר דברים רק ברמה הפוליטית והוא לא באמת מתכוון. אחד ההבדלים בינינו שאני מתכוון לקדם את תוכנית והוא מתכוון לעשות ממנה הצגה לעשות סיפוח חד צדדי מסוכן שמערער פה את כל היסודות".

בני גנץ בראיון לדנה וייס (צילום: החדשות 12, החדשות12)
בני גנץ בראיון לדנה וייס | צילום: החדשות 12, החדשות12

"כמה פעמים נתניהו קיים דיון עם הדרגים המקצועיים באשר למשמעות הסיפוח של בקעת הירדן?", המשיך גנץ. "להערכתי אפילו לא פעם אחת. עובדה שהאמריקנים אמרו לו לעצור".

בעניין פרשת חברת "המימד החמישי" שגנץ היה יו"ר מועצת המנהלים שלה אמר: "אין לי שום בעיה עם חקירה בנושא של המימד החמישי. כל הספין הזה הוא שקר מהמילה הראשונה עד האחרונה", אמר. "לא רק שזה קשר מוחלט, זה שקר בלי כל בסיס שהוא. אני אדם ישר, אין לי שלושה כתבי אישום, נקי לחלוטין, נתניהו מואשם באשמות חמורות ביותר כדאי שיזדכה עליהם ואחר כך נראה מה עושים".

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: גנץ שוב משקר. בלי תמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת אין לו ממשלה. כל מי ששוקל להצביע לכחול לבן צריך לדעת שמצביע לממשלה שתהיה תלויה ברשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תביא ממשלת ימין חזקה, תעצור ממשלה מסוכנת ותמנע בחירות רביעיות.