"אני לא מכיר לא בדיקה ולא חקירה" - כך אמר הבוקר (חמישי) יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בהתייחסו לחשיפה במהדורה המרכזית‎ לפיה תיפתח בדיקה משטרתית בפרשת "המימד החמישי". בריאיון ל"מרציאנו סגל" בגלי צה"ל הוסיף גנץ: "הנושא הזה נבדק בעבר ולא נמצא בו שום חשד לפלילים. בניגוד לאנשים אחרים, אני סומך על מערכת אכיפת החוק, מערכת החקירה ומערכות הבדיקה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני פתוח לכל בדיקה, אין לי מה להסתיר - אני נקי לחלוטין", המשיך. "כל המהלך הזה מנסה לערוך סדר יום. יש פה ים של דברים שצריך לעסוק בהם, בריאות, בטחון - על מה אנחנו מדברים? על עוגה שלא נאפתה".

כשנשאל לגבי יחסיו עם ויקטור וקסלברג, עליו ישנן כעת סנקנציות אמריקניות, השיב כי "היו משקיעים מנוסים לצדו של וקסלברג, כל הפרשה התעוררה אחר כך והיא לא רלוונטית אליי. בכלל לא נפגשתי איתו - הוא השקיע באמצעות קרן, ואנחנו נפגשנו איתה".

עיקרי דוח המבקר על פרשת המימד החמישי
עיקרי דוח המבקר על פרשת המימד החמישי

"אין שום קשר לפגיעה בביטחון המדינה, עם ארבעה סימני קריאה", הדגיש בריאיון גנץ. "המקום היחידי שדרכו פרטים של אזרחי מדינת ישראל עברו למקום אחר זה דרך המערכות של הליכוד. במימד החמישי הכנו פיילוט למשטרה - המשטרה הייתה מרוצה, אבל זה לא הבשיל להמשך המכרז לצערי".

גנץ התייחס בריאיון גם להזמנה לעימות מול נתניהו, ושב ואמר שאינו מעוניין בו. "העימות הזה הוא ספין שנובע מקביעת תאריך למשפט של נתניהו - אני אינני שותף לספין הזה", הצהיר. "הוא איש שאיננו ראוי אחרי שלושה כתבי אישום". עוד הזכיר: "בשתי הבחירות האחרונות הזמנתי אותו לעימות - הוא סירב".

עוד התייחס גנץ לסוגיית הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, והצהיר כי זו לא אפשרות שעומדת כרגע על הפרק. "אנחנו לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, גם לא עם תמיכתה - יהיה לנו את הרוב שלנו. יהיה לנו יותר קולות מגוש החסינות, כשאנשים מבינים שזמנו של נתניהו תם. בחירות רביעיות זה תרחיש חמור מאוד, שאנשים יכולים למנוע אותו בצעד פשוט מאוד".