יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב הבוקר (שלישי) לראשונה על תוצאות הבחירות, שלעת עתה מזכות את רשימתו ב-15 מושבים בכנסת ה-23: "הרשימה היחידה באופוזיציה שעלתה זו הרשימה המשותפת, כולם ירדו במנדטים. הבטחנו וקיימנו - וזה בזכות הציבור שלנו". מההמלצה על גנץ הסתייג: "רק כדי להחליף את נתניהו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני רוצה לברך את הציבור שלנו", אמר עודה. "גם את הציבור הערבי, וגם הרבה מהציבור היהודי שתמך ברשימה המשותפת. אנחנו התחזקנו, בחודש אפריל היינו עם 10 מנדטים והיום אנחנו עומדים על 15. זה ההישג הפרלמנטרי הגדול ביותר אי פעם מאז הכנסת הראשונה ב-1949, הישג מטורף. מבחינתנו אנחנו מתקדמים, אבל אנחנו לא נסתפק בהתקדמות האיטית הזו, אנחנו חייבים להיות האלטרנטיבה הערכית במפה הפוליטית הישראלית".

"זו עוד התחלה לחיזוק השמאל האמיתי", המשיך עודה והתייחס לגוש השמאל ולכישלונן של מפלגות העבודה-גשר-מרצ וכחול לבן. "אני קורא לשמאלנים לא להתייאש ואפילו לא לעשות חשבון נפש, אלא לחשוב על שותפות ואלטרנטיבה ערכית ולא של כאילו - שלום אמת, שוויון וצדק חברתי למוחלשים".

על עמיר פרץ אמר יו"ר הרשימה המשותפת: "מי שמציע אלטרנטיבה אמיתית שלא מגמגם בה בסוגית השלום והשוויון המלא והדמוקרטיה זה אנחנו. אני לא מחלק ציונים, ואני לא אומר לאנשים מה לעשות. חשוב לנו מה אנחנו עושים, לא מה הם אומרים".

בסוף דבריו הסביר עודה מה עמד מאחורי ההחלטה להמליץ על יו"ר כחול לבן לראשות הממשלה בסבב הבחירות הקודם. "גנץ אף פעם לא היה בשמאל", אמר. "המלצנו עליו כי רצינו להחליף את נתניהו. במקום שהוא יראה בזה אופק, הוא דיבר על רוב יהודי ורוב ציוני. אמר שאני לא לגיטימי - בגלל שאני ערבי. זה לא שמאל, זה גזעני".