לקראת הבחירות, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הגיע להתארח ב"פגוש את העיתונות" ודיבר על הקלטות בנו שהתפרסמו, על גנץ ועל האישומים נגד נתניהו. במהלך הריאיון דרעי סיפר על הצעתו לגנץ, ואמר שאם היה מקבל אותה הוא יכול היה להיות ראש ממשלה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

דרעי נשאל על פרסום הקלטת בנו, שטען כי הציבור הימני "מפגר", הוא אמר בתגובה: "הבן שלי ינקי, שאני אוהב אותו, כבר לא ילד – הוא בחור בן 35 עם 4 ילדים. זאת הייתה שיחה שהזמינה אותו לעזור להם בנושאים של עולי אתיופיה והוא התלהב". הוא המשיך וסיפר כי בנו בסך הכל רצה לעזור: "כשרצה לדבר איתו, למצוא חן, להראות שהוא באותן דעות שלו. זאת קלטת שהוקלטה וביבי יודע יותר מכל אחד אחר שאפשר לסמוך על ש"ס".

"אצלנו בבית יש דמוקרטיה חופשית, הוא אמר מה שהוא אמר וגמרנו. אני אמשיך לאהוב אותו אותו הדבר למרות שהוא אמר דברים. אז בשביל מה להתעסק בזה? אתם יורדים לרמה רכילותית ביותר שמישהו הקליט שיחה לפני שנה", הוסיף דרעי.

דרעי ונתניהו (צילום: מרים אלסטר- פלאש 90)
צילום: מרים אלסטר- פלאש 90

בנו נשמע אומר בהקלטה שאם "מזיזים את יאיר לפיד" אפשר לעשות עם גנץ את מה שעושים עם נתניהו. כשנשאל האם אפשר לעשות זאת, הוא אמר בתגובה: "לא, הייתה הזדמנות לגנץ, אצלך באולפן בבחירות האחרונות, באתי ודיברתי מלב אל לב לגנץ. אמרתי 'מציעים לך הצעה' - אם הוא היה מקבל את ההצעה שלי הוא היה היום כבר ראש ממשלה".

דרעי אמר כי גנץ יכול היה להיכנס איתם לממשלה רחבה והוסיף כי נתן לו את כל הערבויות לכך שזה יקרה. "הוא רצה דרך אגב, גנץ מאוד רצה, לפיד לא רצה, ליברמן לא רצה; הם הצליחו לטרפד את זה וחבל", הוסיף.

דרעי נשאל אם גנץ הוא סכנה לביטחון ישראל ואמר: "אני לעולם לא ארד לרמה אישית של אדם, לאף אחד. אני רק יכול להגיד שחלילה וחס ממשלה בראשות כחול לבן בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת זאת סכנה לישראל". השר הוסיף כי במידה וגוש השמאל יקבלו מספיק מנדטים גנץ יקים ממשלה עם עמיר פרץ ומרצ – "וליברמן והממשלה המשותפת יתמכו בה מבחוץ".

יו"ר כחול לבן בני גנץ (צילום: תומר ניוברג, פלאש/90 )
"כול היה להיות ראש ממשלה עכשיו" | צילום: תומר ניוברג, פלאש/90

לטענתו, הם רוצים להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו מבפלור כי: "הם מקנאים בו ורוצים להפיל את הממשלה ולקחת את השלטון כנקמה". על תיקי נתניהו אמר: "ראש הממשלה לא צריך להיות בבית המשפט כל יום - המשפט יתנהל הרבה זמן ואני מאמין שהוא ייצא זכאי, אני מאחל לו שהוא ייצא זכאי".

על הטענה כי אמר בריאיון שיעדיף בחירות רביעיות וימשיך לתמוך בנתניהו אמר: "שאלו אותי אם גנץ יקבל 61 - אתה אומר בביטחון שהוא יקים ממשלה עם הערבים, הרשימה המשותפת וליברמן. אם זה לא יקרה והוא לא יקים ממשלה ויצטרכו ללכת לבחירות אמרתי שאנחנו נלך לבחירות. אני לא אצטרף לממשלה של גנץ ביחד עם לפיד והשמאל". עוד הוסיף  דרעי כי הוא ינסה הפעם להקים ממשלה בכל מחיר: "אם אנחנו הצלחנו לחסום את הקמת ממשלת השמאל אני מאמין שנוכל להקים ממשלה".

בסוף הריאיון דרעי נשאל על ריאיון אחר, לכיכר השבת, בו אמר כי "ימין זה יהודי". בעקבות דבריו הוא נשאל אם השמאל לא יהודי וענה: "אני לא דיברתי על אנשים, לא אמרתי אנשי השמאל, לא אמרתי השמאלנים, אני לא לעולם לא אדבר על יהודים. בואי ניקח קלפיות, ותראי איפה כחול לבן והשמאל, איפה המעוזים שלהם ואיפה המעוזים של ש"ס והליכוד. אמרתי שהאידאולוגיה של השמאל היא נגד התורה, היא נגד עם ישראל".