לאחר שהמגעים מול הליכוד הסתיימו מוקדם יותר היום (ראשון) בלא כלום, וגם המגעים עם יהדות התורה נחלו כישלון - יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע כי הוא לא פורש מהמירוץ וירוץ עד הסוף: "אפילו על מדיניות של ימין הם לא יכולים להצהיר - אנחנו כאן כדי להישאר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"ישבתי עם כל מפלגות הימין ועם נציגי הליכוד ואמרתי להם – תנו לנו משהו אידאולוגי, לא משהו כמו פינוי חאן אל אחמר", פתח בן גביר את דבריו. "הם לא הסכימו להצהיר שלא תהיה מדינה פלסטינית. הערב הזה אנחנו יודעים שאפילו להצהיר על מדיניות של ימין הם לא יודעים ומסוגלים. אתם יכולים לנחש מה יהיה בממשלה הבאה אם לא נהיה שם - אנחנו כאן כדי להישאר".

בן גביר המשיך ואמר כי למרות דבריו של ראש הממשלה, קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת אינה אפשרית: "יש קמפיין הפחדה, 'אם תצביעו עוצמה יהודית יעלה אחמד טיבי', אין תרחיש כזה. יש תרחיש אחר שבנט יחבור לגנץ ונתניהו יסכים לממשלת אחדות. רק תרחיש אחד לא מאפשר להם את זה – עוצמה יהודית".

בן גביר בהצהרה לתקשורת

לפנות בוקר דווח כי סוכמו תנאים לפרישה של עוצמה יהודית ועל פיהם חברת הכנסת מאי גולן הייתה אמורה לייצג את עוצמה יהודית בכנסת. אך בשעות אחר הצהריים היא שללה את הטענה הזו: "בימים האחרונים נעשו אליי פניות על מנת להציל את גוש הימין ולהביא לניצחון הליכוד בבחירות, הועלו אפשרויות שונות, אך מעולם לא הסכמתי לשמש כנציגת עוצמה יהודית בכנסת. הליכוד הוא ביתי, אני שייכת לליכוד ועושה הכל למען ניצחון הליכוד. בית לא עוזבים!".

במקביל למגעים מול בן גביר, בכינוס החירום של סיעת הליכוד למניעת הקמת ממשלה בראשות כחול לבן, אמר ראש הממשלה: "הנתונים שיש לנו לפני 3 שעות שזה שיש לנו 58.5 מנדטים, מאוד קרובים לניצחון. התזוזה הזו היא מגמה עקבית‎ - אנחנו יכולים להביא להקמת ממשלת ימין‎. יש לנו סיעה מלוכדת, הנבחרת הזו הביאה הישגים". נתניהו גם התייחס לבהלת הקורונה לקראת הבחירות: "נפעל ביד חזקה נגד שיבוש הבחירות באמצעות פייק ניוז‎".

מאי גולן  (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"מעולם לא הסכמתי להיות נציגת עוצמה יהודית". מאי גולן | צילום: החדשות 12, החדשות12

"יש בפנינו ארבע משימות היסטוריות", המשיך נתניהו. "הראשונה - החלת הריבונות בבקעת הירדן‎, משימה שנייה - ברית הגנה היסטורית עם ארה"ב שתשמר לנו חופש פעולה‎. שלישית - הסרת האיום האירני בדרכים שלא אפרט, ורביעית - חתימת הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערב".