המסרים המפתיעים של נתניהו למגזר הערבי בישראל: פחות משבועיים לבחירות, ראש הממשלה ממשיך בסבב ריאיונות מצומצם - שכלל גם את אתר PANET ואת הערוץ הערבי. במהלך הריאיון אמר נתניהו כי הוא מקווה שהתמיכה של ערביי ישראל תעניק לגוש התומך בו 61 מנדטים: "אני חושב שהסיכוי לנצח מצוין". יו"ר הרשימה המשותפת עודה זעם וטען: "נתניהו חושב שהאזרחים הערבים מטומטמים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בסקרים שלנו אנחנו (הליכוד) על 34 מנדטים, הגוש על 58", אמר נתניהו למראיין בבאם ג'אבר. "חסרים לנו עוד 3 לניצחון. תשמע אני אשמח מאוד אם אני אקבל את זה דווקא מהאזרחים הערבים, אתה יודע למה? כי אני באמת מאמין בזה, כי אנחנו עובדים למען כולם ואנחנו היחידים שעשינו את זה, בתשתיות, ברווחה".

עוד סיפר נתניהו, בריאיון שפורסם אמש (שלישי) באתר הפופולרי, כי ישראל מבצעת סקרים על מנת לבדוק את גישת הציבור הערבי ליצירת נורמליזציה: "אנחנו מקיימים סקרי אינטרנט במדינות ערביות לגבי התמיכה בקיום יחסים עם ישראל". לדברי נתניהו, יש עלייה משמעותית בשיעור התמיכה בכינון היחסים עם ישראל.

על המגעים לנורמליזציה: "אגיד לך משהו שלא יודעים"

ראש הממשלה ציין כי כי ישראל מנהלת מגעים חשאיים רבים עם מדינות ערב וכי יש עלייה ברצון לפיתוח הקשרים עם מדינת ישראל: "כמה שאני אדבר על זה יותר ככה זה ייתן פחות", אמר ברמיזה למגעים סודיים. "אני חושב שכל אחד מבין שאנחנו מחוללים מהפכה... אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים אני ביקרתי במדינות ערביות, אבל תאמין לי שיש הרבה יותר וזה רק הולך ומתהדק".

"אני אגיד לך משהו שלא יודעים, אנחנו מודדים באינטרנט, בחברות הערביות, וכל אחד יכול לעשות את זה", הוסיף. "אנחנו עושים סקרים, האם כדאי למדינה שלך ליצור קשרים עם ישראל? פעם זה היה 0, אפילו מינוס, היום אנחנו רואים עלייה של 30%, 40%, 50% בתמיכה".

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ והמפה המציגה את תוכנית  (עיבוד: פלאש 90, רויטרס)
"לא יהיה טרנספר". טראמפ, המפה ונתניהו | עיבוד: פלאש 90, רויטרס

בנוגע לתוכנית המאה, הבהיר נתניהו כי איננו מתכנן להעביר אוכלוסיה בכפייה למדינה הפלסטינית: "צריך למחוק את הרעיון של טרנספר, אין טרנספר ולא יהיה, אף אחד - לא ערבי ולא יהודי - לא ייעקר מביתו, אני מתנגד לזה אידיאולגית ומעשית, לא יקרה הדבר הזה". לדבריו, "אין מצב שאנחנו נחזיר את עצמנו של קווי 67' כמו בירושלים נניח, מה תחזיר? יש שם 300 אלף ישראלים שגרים בשכונת גילה וברמות, אז מה נגיד להם, נעקור אתכם? הרי זה לא יהיה, זה פיקציה".

בנוגע לתרחיש שהוצג בתוכנית טראמפ – העברת המשולש לרשות – אמר: "זה בלון ריק מאוויר, זה לא יהיה. אין דבר כזה בתוכנית המאה, יש שם אמירה שולית שאין לה שום משמעות בתוכנית המאה שדורש הסכמה מלאה של כל הצדדים, זה הכול בלון שמנסים לנפח אותו כדי להביא את האנשים להצביע בעד המשותפת שלא עשו כלום בשביל ערביי ישראל ושלא יצביעו עבורי ועבור הליכוד".

המתקפה של נתניהו על הרשימה המשותפת - והמסר האופטימי

עוד הצהיר, במסר למגזר הערבי: "הממשלה שלי השקיעה יותר במגזר הערבי מתוך אמונה של שוויון ושל סגירת פערים, היא השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת. , ותכנית של 15 מיליארד שקל עברה, בערך כבר 5 מיליארד הועברו בפועל. אני חושב שהסיפור של ערביי ישראל הוא סיפור של הצלחה גדולה וסיפור של תקווה גדולה".

נתניהו הוסיף ותקף: "לצערי מי שמחזיק את ערביי ישראל או מנסה להחזיק אותם ולהשאיר אותם מאחור ולדחוק אותם לפינות אפלות זה דווקא הנציגים הערבים של המשותפת ואני חושב שזו טעות כי מה שאני עושה בתפיסה הליברלית האמיתית שלנו היא להשקיע בפוטנציאל הקיים אצל הציבור הערבי וזה פוטנציאל ענק. עכשיו אני אומר שהפוטנציאל הזה עומד להיות עוד יותר גדול".

בריאיון הבהיר מדוע החליט להתראיין לאתר בשפה הערבית: "אומרים כל כך הרבה דברים לא נכונים ולא מספיק כנראה שהמעשים שלנו ידברו אז צריך שגם המילים שלנו ידברו, אני מדבר עם מנהיגי מדינות ערב הרבה מעבר למה שאנשים יכולים לתאר, אנחנו עושים למען אזרחי ישראל במגזר הערבי המון. הכנסתי שם 15 מיליארד שקל כדי לצמצם את הפערים וכל זה לא מגיע אז צריך גם לדבר. תמיד אומרים צריך לעשות ולא לדבר, אז אני אומר צריך לעשות ולדבר ולכן אני בא ומדבר פה ".

"אני עושה הבדל בין הציבור הזה לבין מיעוט שמנסה כל הזמן להסית אותו נגד מדינת ישראל", טען, "אני חושב שהרוב המכריע רוצה להשתלב בחברה ואני מוכן כראש ממשלת ישראל להמשיך להשקיע בשילוב הזה שמביא לנו בשורה ענקית גם ערבים וגם יהודים כאחד. אני ראש הממשלה שלכם ואני רוצה בהצלחתכם ובשילובכם ואני חושב שיש כל כך במה להתגאות במה שעשיתם עד היום ושהשמיים הם הגבול למה שאנחנו יכולים לעשות יחד ואני מאמין בזה, מאמין בקשר בין ישראל לעולם הערבי ואני מאמין בקשר בין הערבים ליהודים בתוך ישראל".

נתניהו גם אישר בריאיון כי מתקיימים מגעים לאפשר לאזרחי ישראל המוסלמים לטוס ישירות לסעודיה. "אני חושב שאנחנו נגיע מהר מאוד למצב שישראלים יוכלו בטיסות ישירות להגיע לסעודיה למען חג החאג'", הסביר. וזה אומר שלא יצטרכו לשלם 35 אלף שקל פר טיסה אלא כמה אלפי שקלים בודדים, ככה זה צריך להיות וככה זה יהיה איתי".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר ל-N12 בעקבות ריאיונות נתניהו לתקשורת הערבית: "רק גזען אמיתי כמו נתניהו יכול לחשוב שהאזרחים הערבים מטומטמים מספיק כדי לשכוח שרק לפני חודשיים כתב שאנחנו רוצים להשמיד ילדים ונשים. שני ריאיונות לא יכסו על עשור של הסתה וליבוי שנאה. בעוד 13 ימים האזרחים הערבים יפנו אותו ממשרד ראש הממשלה אחת ולתמיד".

כרמל ליבמן השתתף בהכנת הידיעה.