מפלגת כחול לבן מקיימת הערב (חמישי) כנס בחירות בגני התערוכה בתל אביב. בזמן נאומו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, הודיע מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, על פתיחת חקירה פלילית בפרשת הממד החמישי. בדבריו תקף גנץ את תפקוד הממשלה, טען ששר הבריאות ליצמן כשל בתפקידו ושיגר הבטחות לעבר אוכלוסיית יוצאי ברית המועצות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לפני חמש שנים פשטתי את המדים אחרי 40 שנות שירות", אמר גנץ בפתח דבריו. "בזמן שחלף חרשתי את הארץ, נפגשתי עם אנשי חינוך, מנהיגים. כמו בשירות הצבאי ראיתי שוב את יופייה של הארץ. לצד זאת ראיתי כמה עבודה נדרשת על מנת להחזיר את עוצמתה האמיתית. בעיקר ראיתי את משבר המנהיגות הקשה שבו אנו נמצאים ואת הפילוג, ולכן החלטתי להתגייס שוב לשדה הפוליטי". 

"אני מבטיח שאם וכאשר ננצח בבחירות נשאיר את משרד הבריאות בידיים שלנו", הוסיף גנץ. "יעקב ליצמן כשל בתפקידו ולכן אנו ניקח את המשרד אלינו. אני מכיר גם את בעיית הדיור והאפליה של דוברי הרוסית. אנשים שמתקיימים מקצבאות זקנה או ביטוח לאומי, ואי אפשר להישאר אדישים לכך".

"מדינת ישראל תקועה, הגירעון גדל והערכים הממלכתיים תחת מתקפה"

בהמשך התייחס גנץ לאוכלוסיית יוצאי ברית המועצות: "מאות אלפי דוברי רוסית שיהדותם אינה מוכרת לא מקבלים זכויות שוות. אנחנו עדים לאין-ספור מקרים של מבדקי יהדות. אני אשים קץ לתופעה וכראש ממשלה אעביר את חוק ברית הזוגיות - ללא תלות בממסדר הרבני. מי שמעז לקרוא לכם גוי - לא אכפת לו מיהדותכם. אתם לא צריכים אישור מאף אחד על הישראליות שלכם".

"מדינת ישראל נבנתה על ידי העולים ממדינות חבר העמים", המשיך יו"ר כחול לבן. "הם הובילו אותה לצמיחה אדירה ולמעצמת היי טק. המהנדסים הטובים ביותר אנשי חינוך והלוחמים הנאמנים ששילמו בדם. יש מי שמרשה לעצמו לזלזל ולדחוק אתכם החוצה משום שלא המדינה מעניינת אותם אלא הפוליטיקיה הקטנה. אני מתחייב שאצלנו זה לא יקרה. ההסתה הפילוג והזלזול ייפסקו".

את דבריו סיכם גנץ במתקפה על התנהלות הממשלה: "בעוד 11 ימים נלך לבחירות בפעם השלישית וזהו מצב בלתי נסבל. מדינת ישראל תקועה, הגירעון גדל והערכים הליברליים והממלכתיים נמצאים תחת מתקפה".