"אם אלו התוצאות - כישלון לכחול לבן": חברי הכנסת מהמפלגה ביקשו להמתין לתוצאות האמת - אך המדגמים מצביעים כולם על ירידה בתמיכה במפלגת כחול לבן ובגוש השמאל-מרכז. יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בטוויטר: "תודה לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן. אמשיך להיאבק על הדרך למענכם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

יועצו של גנץ, רונן צור, אמר בשיחה עם חדשות 12: "בני גנץ מאוכזב מתוצאות המדגם. אין ספק שהן ניצחון ברור לבנימין נתניהו. נחכה לתוצאות האמת ראינו כבר שדברים קורים והופכים את כל סוגיית המדגם לאירוע שונה. גנץ אמר מהתחלה שהוא בא למסע ארוך של עשר שנים. מבחינת גנץ הוא יישאר בהנהגת כחול לבן". צור הוסיף: "הקמפיין יצטרך לבדוק את עצמו - הייתה פה אפשרות ברורה לעקוף את הליכוד ובכל זאת הייתה קריסה מסוימת". 

עוד טען צור: "הייתה חבלה מכוונת בקמפיין כחול לבן", ברמיזה על הקלטות היועץ ישראל בכר שפורסמו בחדשות 12, בהן נשמע היועץ הבכיר בקמפיין כחול לבן אומר שגנץ הוא "סכנה לישראל". בעקבות הדברים מסרו מקורבי ישראל בכר: "בכר ישמח לעבור בדיקת פוליגרף שתבדוק אם חיבל בקמפיין - ומזמין את מר צור לעבור בדיקת פוליגרף שתברר את מקור העברת הקלטות בקמפיין הראשון של המפלגה".

חבר הכנסת מאיר כהן, מספר 6 בכחול לבן, אמר: "זה ערב עם תוצאות מאכזבות. יחד עם זה, זה עדין מצב של 60-60, וזו הפעם השלישית שראש הממשלה מנסה להרכיב ממשלה. אנחנו אומרים מפורשות, אנחנו לא נשב עם ביבי. זאת המציאות ואין להתווכח איתה".

בשיחה באולפן חדשות 12 אמר חבר הכנסת חילי טרופר: "יש פה דרמה גדולה, כל מנדט יכול לעשות את השינוי. אנחנו לא פוחדים מעריקים. מהיום הראשון כבר הספידו אותנו, לכן גם הערב לא הייתי ממהר להספיד את כחול לבן. גנץ צריך להישאר בראש. בוודאי שרצינו תוצאות אחרות, אני חי פה וזה תוצאות לא קלות. אבל, עוד אין לנו ממשלה. גם באפריל היו לימין 60 מנדטים - אין לו עדיין ממשלה".

טרופר הוסיף: "בתוצאות האלה, מנדט לפה או לשם יכול לשנות את כל התמונה, אבל אני מציע לחכות רגע לתוצאות האמת. אני יכול להגיד שכחול לבן היא אלטרנטיבה פוליטית, יש לנו תפיסת עולם. גנץ הוא היחיד שבשנה האחרונה הצליח להיות אלטרנטיבה וגם הערב מעל למיליון מצביעים הצביעו לו".

חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן אמר בריאיון לחדשות 12: "צריך לחכות לתוצאות האמת. אני זוכר את הקמפיין הראשון שישבנו במקום אחר וראינו את המדגמים וצהלנו, ואז היינו במקום אחר. אני חושב שמה שנתניהו רצה זה חסינות - העסק הזה כבר מאחורינו. כחול לבן תישאר מפלגה שלמה, ומדינת ישראל צריכה להישאר מדינה. זו מציאות מאוד מסובכת, צריך לחשוב מחוץ לקופסא כדי לקדם את החברה הישראלית".