חמישה ימים ליום הבוחר והמהלומות המילוליות בין הפוליטיקאים מחריפות והרמה יורדת נמוך מאוד. הערב (רביעי) ח"כ מכחול לבן גבי אשכנזי הגיע לאולפן החדשות והתראיין ב"שש עם עודד בן עמי". אשכנזי הכחיש את טענות הליכוד על הטענות כי הוקלט מגדף את העדה הדרוזית ואמר: "היחסים שלי עם העדה התחילו לפני 40 שנה. לחמנו ונפצענו יחד". אשכנזי טען כי מי שהביא את חוק הלאום וגרם לבני העדה הדרוזית להרגיש לא שייך הוא נתניהו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

תחילה אשכנזי התייחס להאשמות מצד הליכוד על חומר מביך בטלפון של בני גנץ ועל הקלטות של אשכנזי שיגרמו לו לפרוש מהחיים הפוליטיים. "זה גועל נפש, לדעתי גם בפוליטיקה לא הכל מותר ופה חצו את כל הקווים", אמר אשכנזי. "הסרטים האלה והאמירות הללו פשוט שקרים. שמעתי ששאלו את נתניהו מה יש בהקלטות, אז הוא אמר שאני אכחיש. אז אני רוצה להגיד - זה שקר וניסיון לסכסך ביני לבין הדרוזים".

"מחאה של כל האזרחים" (צילום: החדשות)
הפגנת חוק הלאום בתל אביב לפני כשנה | צילום: החדשות

"אני התחלתי את היחסים שלי עם הדרוזים לפני 40 שנה", אמר. "שירתנו ביחד, לחמנו ביחד ונפצענו ביחד. אמא שלי עלתה מחלב בסוריה ומי שהביא אותה בשנות 40 של המאה הקודמת היו דרוזים זה לא יצליח לנתניהו".

אשכנזי טען: "אני מכיר את העדה ומה שמפריע לעדה זה לא מה שנתניהו אומר אלא חוק הלאום". מספר 4 בכחול לבן שיחזר: "לפני שנה, לפני שהייתי בחיים הפוליטיים, בהפגנה הענקית שהייתה בתל אביב ניגשו אליי בני העדה ואמרו לי: 'אחינו איך זה לחמנו ביחד ועכשיו מפרידים בין דם לדם'. זה חוק הלאום שנתניהו שעשה והוא לא היה בהפגנה הזו".

בנימין נתניהו (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יהונתן ולצר, TPS

באשר לפרשת הרפז טען הרמטכ"ל לשעבר: "הפרשה הזו נחקרה הכי הרבה במדינת ישראל, מבקר המדינה, צהל, המשטרה והפרקליטות. אני מזכיר לציבור שאחרי יותר ממאה הקלטות שהקשיבו להם נסגרה הפרשה הזו  מחוסר אשמה. לאחר מכן ערוץ עמית שלכם הגיש ערעור על צו איסור הפרסום ונדחה שלוש פעמים".

"השופט סולברג מבית המשפט העליון פירט והסביר את החשיבות של זכות הציבור לדעת. אך הדגיש כי מותר לרמטכ"ל שיהיה לו מרחב שהוא יכול להגיד מה הוא חושב", אמר. "אני חושב שגם אתה לא היית רוצה שכל מה שאמרת בשלוש השנים האחרונות יצא החוצה. מה שהיה צריך לצאת לציבור יצא, כל השאר אני חושב שאני זכאי ליהנות מפרטיות. דרך אגב אם בית המשפט היה קובע אחרת הייתי מכבד ומקבל את זה".

מיקי זוהר תוקף את כחול לבן בועדת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)
הנהגת כחול לבן במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

"אני שמעתי אתמול שנתניהו אמר שאני לא ראוי להיות בפוליטיקה. המסע הזה של ההסתה והשיסוי והשקרים. אם הוא לא מתבייש - אני מתבייש בשבילו", אמר וסיפר על הצעה שקיבל מנתניהו להיות שר הביטחון. "זה רק רציתי שהציבור ידע מה נתניהו האמתי אומר בחדרי חדרים. הוא הציע לי ואני לא אחזור על הנימוקים - עד עכשיו אני מסמיק מרוב מחמאות".

"הוא הציע לי להיות שר הביטחון אז איך זה מתיישב עם האמירות שלו", תקף. "אז שהציבור ישפוט מה הוא אומר בחוץ ומה בחדר. לצערי הוא בלחץ אז הוא משקר ונושא את השקר בגאון". בהמשך אשכנזי התייחס לאפשרות של ישיבה עם הרשימה המשותפת והדגיש כי זה לא יקרה.

פגישת של בני גנץ, איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: אופק אבשלום)
פגישת בני גנץ עם איימן עודה ואחמד טיבי | צילום: אופק אבשלום

"אנחנו אומרים שני דברים: 20 אחוז מאוכלוסיית ישראל הם אזרחים ערבים ושווים לכל דבר ועניין ואנחנו נטפל בכל הבעיות שיש להם, בדיור, באלימות ובתעסוקה, הם חלק מאתנו", אמר. "מצד שני איננו יכולים לשבת בשולחן הממשלה עם הנהגה פוליטית שלא מגנה טרור. שרק אתמול אמרה שאם תהיה פעולה בעזה היא לא תתמוך בה ולפיכך האמירה מאוד ברורה אנחנו לא יושבים עם המשותפת ולא נזקקים לתמיכתה".