ב-2 במרץ, בעוד פחות משבועיים, ישראל תלך לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה. הסקר שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית מראה כי המשבר הפוליטי לא נפתר. בסקר שהתפרסם שמונה ימים לפני תום המועד החוקי לפרסום סקרים נתניהו הגדיל ל-8% את הפער מגנץ בשאלת ההתאמה - אך לא הצליח לעקוף אותו במספר המנדטים ובגודל הגוש.

לקריאת נתוני הסקר המלאים לחצו כאן

לפי הסקר, שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור חדשות 12 בשיתוף iPanel, לא מסתמנת הכרעה - ולאף צד אין בשלב זה יכולת להקים ממשלה. הנסקרים נשאלו גם על הצעת נתניהו לעימות - והביעו תמיכה ניכרת.

מהנתונים עולה שמפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, עדיין מובילה על הליכוד בשני מנדטים - וזוכה ל-35 מנדטים בסקר, הליכוד בראשות נתניהו זוכה ב-33 מנדטים: מדובר בנתון זהה לסקר שפורסם בשבוע שעבר.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה ונותרת המפלגה השלישית בגודלה בישראל עם 13 מנדטים. האיחוד בין העבודה, גשר ומרצ מניב 9 מנדטים. וש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו של ליברמן וימינה של בנט ושקד זוכות ל-7 מנדטים.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עוברת גם הפעם את אחוז החסימה. בעוד בשבוע שעבר זכתה המפלגה ל-2.2% תמיכה, בסקר הנוכחי קיבלה 1.6% בלבד - כחצי מהרף הנדרש (3.25% מהקולות).

מהנתונים עולה שתמונת הגושים נותרת ללא שינוי: גוש הימין-חרדים מקבל 56 מנדטים לעומת 57 מנדטים לגוש המרכז-שמאל עם הרשימה המשותפת. ישראל ביתנו עדיין מהווה לשון מאזניים עם 7 מנדטים.  

הנסקרים נשאלו גם על קריאת נתניהו לעימות: "האם אתה בעד או נגד קיום עימות טלוויזיוני בין נתניהו לגנץ לפני הבחירות?". 60% מהם השיבו בחיוב, לעומת 21% שהתנגדו ו-19% שהשיבו "לא יודע". בקרב מצביעי הימין הפער גדול עוד יותר: 65% תומכים בעימות לעומת 16% מתנגדים. גם בגוש של גנץ הרוב (55%) תומך בעימות, לעומת 28% שחשבו כמו יו"ר כחול לבן והתנגדו.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער גדל שוב לטובת נתניהו: 42% מהמשיבים סבורים שהוא המתאים ביותר לתפקיד לעומת 34% שהשיבו שגנץ מתאים יותר. מדובר בירידה של 2% לגנץ לעומת הסקר שעבר. 17% השיבו "אף אחד מהם" ו-5% השיבו: "לא יודע".

בקרב המצביעים שמגדירים עצמם כאנשי ימין, 67% השיבו שנתניהו המתאים ביותר לעומת 15% לגנץ. בצד השני התמונה הפוכה: 63% תמכו בגנץ לראשות הממשלה לעומת 10% בלבד לנתניהו. 


מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 19.2.2020
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 503
מספר המתבקשים להשתתף: 3,490
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני