פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות - דרמה בגוש הימין: יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע היום (ראשון), בתום מו"מ לילי עם חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שהחליט שלא לפרוש מההתמודדות לכנסת. מוקדם יותר היום דווח כי הצדדים נמצאים במו"מ מתקדם לפרישתו. בן גביר טען לאחר מכן: "נתניהו סיכל את ממשלת ה-61"

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

על פי הדיווחים, לפנות בוקר סוכמו תנאים לפרישת עוצמה יהודית אך במפלגה טענו שנתניהו חזר בו מההסכמות ברגע האחרון. במהלך הלילה הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן מאי גולן הייתה אמורה לייצג את עוצמה יהודית בכנסת, חאן אל אחמר יפונה תוך 6 שבועות, הבטחת להורדת אחוז החסימה ותיקון סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת.

לאחר ההודעה של בן גביר מהליכוד נמסר: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכול כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

בנימין נתניהו ובן גביר (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
בנימין נתניהו ובן גביר | עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפיצוץ המשא ומתן מול בן גביר. אשמח אם בן גביר יפרוש", אמר במהלך ריאיון ברדיו בקול ברמה. "חסר לנו מנדט אחד כדי לנצח. בן גביר  צריך לגלות אחריות - המחנה הלאומי לא יסלח לו.

"אנחנו הולכים לפנות את חאן אל אחמר ואני מתכוון להוריד את אחוז החסימה", אמר נתניהו בהתייחסות לדרישות שהציב יו"ר עוצמה יהודית ביום חמישי האחרון. "השמאל תמיד מתאחד ואצלנו לא עוברים את אחוז החסימה".

במהלך היום התייחס בן גביר לאפשרות שלא ינסה להיבחר לכנסת: אם נתניהו יעשה משהו שיבדיל אותי כימין אמיתי – אזוז אחורה.

במהלך ריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בסוף השבוע חזר בן גביר על התנאים שהציב לנתניהו עבור הפסקת ההתמודדות שלו: "נתניהו - תצהיר שאתה לא מעביר יותר פרוטקשן לחמאס, משנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים ועושה רפורמה במערכת המשפט".

"אנחנו עומדים על 2 מנדטים לפי הסקר שלכם, עוד מנדט או מנדט וחצי – ואנחנו עוברים", התייחס יו"ר עוצמה יהודית לסקרים שמראים שהוא לא עובר את אחוז החסימה. "אם מי שמאמין יצביע לי, אני עובר ותהיה ממשלה ימנית".

בן גביר המשיך לתקוף את נתניהו והליכוד. "הם לא מוכנים להצהיר את זה אפילו", אמר. "רוב הדרישות שלי הן ברמת ההצהרות, הם לא מוכנים להצהיר את זה אפילו. מה זה אומר? שהם אומרים ימין לפני הבחירות ועושים מדיניות שמאל אחרי הבחירות".

בהמשך סיפר על ההצעות שקיבל בתמורה לפרישתו מהמירוץ. "הוצע לו כסף, תפקיד שר, שגריר, תפקיד בקרן קיימת, דירקטור ועוד". טען בן גביר. "אני לא כאן בשביל הכסף והג'ובים. אני רוצה שמדיניות הממשלה תהיה ימנית".

השתתפה בהכנת הידיעה: דפנה ליאל.