פחות מיממה לפתיחת הקלפיות: במשטרה ובמד"א נערכים לבחירות זו הפעם השלישית בתוך שנה, אך הפעם הדברים שונים במקצת. חשש התפשטות נגיף הקורונה מחייב את הרשויות להתארגנות מיוחדת ואכן במד"א מקציבים לא פחות ממאה אנשי צוות לאיוש 16 קלפיות מיוחדות. גם המשטרה לא נשארים אדישים לנגיף - ודסק ארצי מיוחד ינסה להתמודד עם הפצת שמועות והפרעות שונות ביום הבוחר. ב"מהדורה המרכזית" התראיין משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, והפציר בציבור: "להקשיב רק להודעות דוברות המשרד - לא לשום מקור אחר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"הכנו מערך מאוד נרחב של אנשים בוועדת הבחירות המרכזית וגם בשטח", הסביר סימן טוב. "חשוב להקשיב רק להודעות שיצאו מדוברות משרד הבריאות ולא ממקום אחר, אנחנו כל הזמן נעדכן את הציבור, אני גם אצא לשטח. אנחנו ניתן מענה לכול אירוע נקודתי ונזים את הפייק ניוז שיכול לצאת".

סימן טוב המשיך: "האסטרטגיה פשוטה - לאתר את האנשים לבודד אותם, כך בלבד נוכל למנוע את התפשטות הנגיף בישראל. תראו את איטליה תראו את צרפת - אנחנו יודעים שיהיו פה יותר חולים אבל אנחנו רוצים שהמספר הזה יהיה בשליטה, שנדע מי נדבק ואיפה ושלא יהיו הדבקות בלתי נשלטות בקהילה".

מחרף יום הבחירות, יאיישו כמאה חובשים ופרמדיקים של מד"א את 16 הקלפיות המיוחדות לישראלים אשר נמצאים בבידוד בהנחיית משרד הבריאות - כך נמסר מהארגון. ועדת הבחירות המרכזית הציבה קלפיות באוהלים ייעודיים ברחבי הארץ, אשר יפעלו מחר בין השעות 10:00-17:00, באופן הבטוח ביותר, ומבלי שהמצביעים שנמצאים בבידוד יבואו במגע עם המצביעים בקלפיות הרגילות.

הקלפיות המיוחדות לחשודים בקורונה (צילום: דוברות מד"א )
כך ייראו הקלפיות המיוחדות | צילום: דוברות מד"א

אנשי הצוות המיוחדים תודרכו על מנת להבטיח את בטיחותם ואת בטיחות המצביעים. בין היתר, רועננו ההנחיות ללבישת ערכות מיגון מלאות נגד הידבקות, ותורגלה התנהלות הצוותים בקלפיות. "מגן דוד אדום נענה לבקשת מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ויסייע לאפשר לישראלים אשר נמצאים בבידוד לממש את זכותם הדמוקרטית, ולהצביע בבחירות לכנסת, תוך הקפדה מלאה ושמירה על בריאות הציבור", הסביר מנכ"ל מד"א, אלי בין.

בתוך כך גם במשטרה נערכים לאפשרות כי לאורך יום הבחירות יופצו שמועות ודיסאינפורמציה הנוגעת למהלך התקין של הבחירות ברחבי הארץ. "על רקע היערכות מדינת ישראל והטיפול בנגיף הקורונה, גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שידרש למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים במלאכה, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות", נמסר מהמשטרה.

הקלפיות המיוחדות לחשודים בקורונה (צילום: דוברות מד"א )
צילום: דוברות מד"א

במסגרת היערכות המשטרה, הוקם באגף החקירות והמודיעין דסק ארצי שמטרתו לייצר תמונת מצב עדכנית על הנעשה בקלפיות ברחבי הארץ, בהתאם לתרחישים השונים. הדסק גם אמור לתת מענה לאפשרות הפצת ההודעות הכוזבות שמטרתן לגרום לבהלה ולאי-סדרים. "כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין", מסרו.

במשטרה קוראים לציבור להישמע אך ורק להנחיות ולעדכונים שיועברו על ידי הגורמים הרשמיים ולא להישמע לפרסומים המופצים ברשתות החברתיות מטעם גורמים אחרים. בתוך כך, בצה"ל הודיעו כי ההצבעה לבחירות לכנסת בבסיסי צה"ל ובמוצבים השונים בזרוע היבשה, האוויר והים - החלה.

בחירות 2020 בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)
הקלפיות בבסיסי צה"ל נפתחו | צילום: דובר צה"ל