אחרי פרסום המדגמים שמצביעים כולם על הישג מרשים למפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) נאום מפויס בפני פעילי הליכוד במטה המפלגה בתל אביב: "זהו הניצחון הגדול בחיי, הספידו אותנו אבל הפכנו את הלימון ללימונדה". לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה. הגיעה עת לאחות את הקרעים. הגיעה עת פיוס". הקהל הריע לו וקרא: "כחול לבן זה חניה‎, לא רוצים אחדות ומנדלבליט הביתה‎".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"חברי וחברות הליכוד היקרים, אזרחי ישראל, משנכנס אדר מרבים בשמחה - ואיזו שמחה יש לנו הלילה", נאם ראש הממשלה. "זה לילה של ניצחון ענק, תודה רבה לכם. יש לנו ח"כים חדשים בלי עין הרע כי הגדלנו את רשימת הליכוד בצורה משמעותית מאוד".

נתניהו המשיך: "אני זוכר את הניצחון הראשון שלנו ב-1996, זה היה ניצחון היסטורי אבל הניצחון הזה הפעם הוא ניצחון גדול כמוהו אם לא יותר - כי זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים. עמדנו מול כוחות אדירים, הם כבר הספידו אותנו. יריבינו אמרו שתם עידן נתניהו. בכוחות משותפים הפכנו את הלימון ללימונדה, עברנו עיר-עיר, שכונה-שכונה, חרשנו את המדינה מצפון עד דרום".

"הפכנו יחד את ישראל למעצמה", אמר נתניהו. "פיתחנו קשרים שלא היו לנו עם מנהיגי עולם - גם בעולם הערבי והמוסלמי. אתם ראיתם את עומאן, סודאן, צ'אד ואזרבייג'ן, ואני אומר לכם שזהו רק קצה קצהו של הקרחון. נשיג הסכמי שלום עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות. זו רק שאלה של זמן, לא הרבה זמן, רק אנחנו יכולים".

נתניהו בנאום לאחר המדגמים
נתניהו בנאום אחרי פרסום המדגמים
הנשיקה של נתניהו ורעייתו (צילום: N12)
הנשיקה של נתניהו ורעייתו | צילום: N12

"עשינו יחד את הבלתי אפשרי", הצהיר. "ראינו את כל שבטי ישראל חוזרים לליכוד - אחינו בני העדה האתיופית ועולי חבר העמים. יחד הצלחנו לשכנע כי ראו ששינינו את מעמדה של ישראל בעולם ושהבאנו את ישראל למקום שטוב לחיות בה. איזה יופי של מדינה ואיזה יופי של אנשים. המדינה שינתה את פניה למדינה שטוב לחיות בה. זה בזכותכם וזה תלוי בכם".

"אנחנו איננו מסתפקים בכל מה שהבאנו", ציין נתניהו. "אמרתי כל הקמפיין - החלת הריבונות על כל חבלי מולדת, חיסול האיום האירני, כינון יחסי שלום עם מדינות ערביות ומוסלמיות מובילות והבאת רפורמות ענק בכלכלה להפחתת יוקר המחייה והשקעות ענק".

נתניהו בנאום לאחר המדגמים
נתניהו ורעייתו שרה בנאום לאחר המדגמים
נתניהו בנאום לאחר תוצאות המדגם (צילום: N12)
נתניהו בנאום לאחר תוצאות המדגם | צילום: N12
הנשיקה של נתניהו ורעייתו (צילום: N12)
נתניהו ורעייתו שרה | צילום: N12

לדבריו, "זוהי שליחות להבטיח את עתידה של מדינת ישראל לדורות. זוהי משימת חיי, בזכותכם אנחנו נעשה את כל זה. שוחחתי עם כל ראשי הסיעות במחנה הימין, השותפות הטבעיות שלנו. נתכנס מחר כדי להקים יחד ממשלה חזקה ויציבה, ממשלה לאומית טובה למדינת ישראל".

מיד אחר פרסום תוצאות המדגם שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מפלגות המחנה הלאומי והם סיכמו להקים ממשלה שתתבסס על הבלוק בהקדם האפשרי. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ככל הנראה לא ימנע מנתניהו להקים ממשלה אם הוא יקבל המלצות מ-61 חברי כנסת, דבר שמקרב ממשלת ימין-חרדים אף יותר.