ניצחון מסתמן לנתניהו: מיד אחר פרסום תוצאות המדגם שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מפלגות המחנה הלאומי והם סיכמו להקים ממשלה שתתבסס על הבלוק בהקדם האפשרי. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ככל הנראה לא ימנע מנתניהו להקים ממשלה אם הוא יקבל המלצות מ-61 חברי כנסת, דבר שמקרב ממשלת ימין-חרדים אף יותר. "מדובר בניצחון מוחץ של הליכוד ושל ראש הממשלה - למרות כל הניסיונות להפיל אותו" - אמרה השרה מירי רגב. בשעה 23:45 נתניהו צפוי להגיע לחגיגת הניצחון בגני התערוכה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לאחר פרסום התוצאות התקשר נתניהו לשר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט. השניים בירכו זה את זה על ניצחון המחנה הלאומי לפי תוצאות המדגמים. כפי שהבטיח, בנט אמר לראש הממשלה כי ימינה תמליץ עליו להרכבת הממשלה.‎

בני הזוג נתניהו לאחר פרסום תוצאות המדגם
בני הזוג נתניהו לאחר פרסום תוצאות המדגם

ראש הממשלה, בתגובה מהירה וחדה לניצחון המסתמן שלו, צייץ בחשבון הטוויטר מילה אחת - "תודה", והוסיף סימן לב. במטה הליכוד אפשר היה לשמוע עם פרסום התוצאות את צעקות השמחה, ואין ספק שתהיה שם חגיגה גדולה הערב. 

יעקב ליצמן, יו"ר מפלגת יהדות התורה, אמר במטה המפלגה לאחר פרסום התוצאות: "בלוק הימין חי וקיים ויהיה חזק ביותר. לא הייתה שום סיבה להתנפל על החרדים בבחירות האלה. הניצחון הערב הגיע בזכות אחדות המחנה שלנו".

"אמנם זה רק מדגם אבל אנחנו מחכים שמחר בבוקר גנץ ירים טלפון לנתניהו", הצהירה רגב מיד לאחר פרסום המדגם. "אנחנו כרגע 60 אבל אני מקווה שנגיע ל-61, ואם לא - כמו שאתה יודע - בפוליטיקה יש תמיד חיבורים כאלה ואחרים. אין מצב לסיבוב רביעי ומה שברור זה שראש הממשלה הבא הוא נתניהו".

מירי רגב בטקס המשואות של יום העצמאות בהר הצל (צילום:  הדס פרוש, נועם רבקין פנטום, פלאש90, פלאש/90 )
רגב: "ניצחון מוחץ - ננצח גם במשפט". ארכיון | צילום: הדס פרוש, נועם רבקין פנטום, פלאש90, פלאש/90

רגב המשיכה: "אנחנו מעדיפים ממשלה לאומית עם השותפים הטבעיים ואני מקווה שנצליח להגיע ל-61 מנדטים עם השותפים האלו. אני סומכת על נתניהו שנקים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. אני מאמינה שמשום שאנחנו רוצים להימנע מבחירות רביעיות, ומשום שגם הגורמים הנוספים רוצים להימנע מכך, אפשר יהיה לעשות את החיבורים הנכונים. אנחנו ננצח את המשפט הזה ואני סומכת על ראש הממשלה שהוא ירכיב את הממשלה".

באולפן המשדר המיוחד של חדשות 12 אמר חבר הכנסת מטעם הליכוד, דודי אמסלם: "בגדול יש כאן תוצאה מדהימה של הליכוד ושל המחנה הלאומי - גדלנו בחמישה מנדטים - זה דרמטי. לכן יש לנו ניצחון בכל המישורים: פוליטי, משפטי - יש אמירה חזקה מאוד. אני מניח שאם לא היו רודפים את נתניהו זאת הייתה התוצאה".

תמונת הניצחון של בנימין נתניהו
תמונת הניצחון של נתניהו

"אתם לא מבינים מה קרה פה", המשיך אמסלם. "הציבור, מיליון וחצי איש, יצאו והצביעו עבור נתניהו. אדם סביר והגיוני לא מצביע עבור מישהו שהוא עבריין. הם דימו את נתניהו לארדואן, כל יום, ארבע שנים אני בכנסת, שומע אותם, 'נוכל, רמאי, שקרן', הוא, אשתו, ילדיו. אני לא מאמין שמאז קום המדינה היה אדם שמושמץ כמו נתניהו".