ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (חמישי) ליו"ר מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר לפרוש מהמירוץ לכנסת על מנת שלא לבזבז קולות של מצביעי ימין. בדבריו תקף נתניהו גם את יו"ר ימינה נפתלי בנט והאשים אותו כי סיכן את שלטון הימין.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בדברים שמסרה סביבתו של ראש הממשלה נאמר כי הווטו שהטיל בנט על צירופו של בן גביר למפלגתו, בשל עמדותיו הקיצוניות, העמיד בסכנה את כל שלטון הימין. לעומת זאת, שיבח נתניהו את התנהלותו של מנהיג הבית היהודי רפי פרץ, שלדבריו שילם מחיר אישי כבד כדי למזער את הנזק שהסב בנט לגוש.

לבסוף מסרו מקורביו של נתניהו כי הוא כעת מצפה מבן גביר שיפרוש מהמירוץ, עם כל הקושי שבדבר. לדבריו, כפי שסתיו שפיר פרשה על מנת לסייע לניצחון השמאל, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הגוש.

נתניהו במאמצים למען עוצמה יהודית (צילום: תומר נויברג, פלאש 90, חדשות)
צילום: תומר נויברג, פלאש 90, חדשות

בשיחה עם חדשות 12 בן גביר הבהיר כי אין לו כוונה לפרוש. "היחידים שלא יישבו עם גנץ בממשלה זה אנחנו", אמר, "אני מזכיר ששר הביטחון בנט רצה לשבת עם גנץ וניהל איתו מו"מ; סמוטריץ' קרא לאחדות; ואפילו נתניהו עצמו רצה לשבת עם גנץ בממשלה, להקים אחדות עם העבודה. אני קורא לו לגלות אחריות, להפסיק ללכת על הראש של עוצמה יהודית, ומצפה ממנו לעזור לעוצמה יהודית ולא להפריע לה. אם הוא היה מפנה את מקומו מזמן הייתה ממשלת ימין, אז שלא יטיף מוסר. אנחנו ממשיכים להתמודד‎". 

מוקדם יותר היום דווח כי פרץ וצוותו הגיעו לפגישה עם נתניהו, במטרה לוודא שהבטחותיו של ראש הממשלה מאמש - ובראשן שמירת תיק החינוך לפרץ - יישארו בתוקף גם לאחר הגשת הרשימות. פרץ התייחס לאיחוד רשימת "ימינה" ואמר כי החליט לרוץ ברשימה אחת "שתציל את מדינת ישראל כולה". בנוסף, פרץ התנצל בפני איתמר בן גביר על ביטול ההסכם עבור האיחוד: "בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי. אבקש את סליחתו של ‎איתמר בן גביר".

רפי פרץ ונפתלי בנט בכנסת (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
פרץ ובנט בכנסת. ארכיון | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

במקביל, הודיע בנט כי רשימתו תרוץ כסיעה מאוחדת ולא כבלוק טכני, כפי שקרה בבחירות הקודמות. "התאחדנו, לא בלוק טכני", צייץ שר הביטחון בטוויטר. "סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות. גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית: דתיים, חילונים, מסורתיים, חרד"לים וליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל, עם ישראל ומסורת ישראל. חירות האדם. הנבחרת הכי טובה בישראל".