בכנס פעילי הליכוד שנערך הערב (מוצאי שבת) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"הצהרה חשובה במיוחד" למפות הסיפוח שפורסמו ביחד עם "תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב טראמפ. "האויבים שלנו מנסים להוציא אותנו מהמולדת שלנו – במשך 11 שנים נאבקתי במסע הלחצים מבית ומחוץ לבצע נסיגות ועקירות". בערב הכריז כי החל הליך המיפוי של השטחים כפי שפורסמו בתוכניתו של טראמפ וכי רק נשאר שארה"ב תאשר זאת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"הכול מתחיל מהאדמה מהמולדת בלי מולדת אין לנו קיום, בלי מולדת אנחנו תלושים, זו הזהות שלנו זו המורשת שלנו", אמר נתניהו, "אנחנו כאן נישאר לנצח". במהלך הכנס במעלה אדומים, הודיע כי "אנחנו בעיצומו הליך המיפוי של השטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה 800 קילומטר של גבול הרבה שטח". עוד אמר בנשוא כי רק אם ישראל תוביל את המהלך, "הנשיא טראמפ יילך על זה".

במהלך דבריו תקף נתניהו בחריפות את ראש הממשלה לשעבר: "אהוד אולמרט היה מוכן למסור לפלסטינים את הכותל. אותו אולמרט התכוון ללכת בימים אלה לאבו מאזן שילכו ביחד נגד התוכנית של טראמפ”. עוד נתן עצה לגנץ: "אני אומר לבני דבר פשוט מאוד - תתנתק באולמרט, תגנה אותו חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה, ככה מדבר מי שלא יכול להרכיב ממשלה בלי אחמד טיבי. ולכן הוא קשר באולמרט שקשור בטיבי שקשור באבו מאזן".

בנימין, נתניהו, דונלד, טראמפ, תוכנית, שלום (צילום: קובי גדעון , לע"מ)
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בתוכנית השלום של טראמפ | צילום: קובי גדעון , לע"מ

"במשך 11 שנים נאבקתי במסע הלחצים מבית ומחוץ לבצע נסיגות ועקירות שיסכנו את עצם קיומנו. ארצות הברית היא בעלת הברית הגדולה והחשובה. אבל התפקיד שלי בתור ראש ממשלת ישראל לעמוד מול הדברים שמסכנים את הקיום שלנו. יכולתי לעמוד מול לחץ ששום ראש ממשלה לא עמד בו", המשיך נתניהו והתייחס להשפעה שלו בבית הלבן תחת ממשל טראמפ.

"לפני כמה שנים זיהיתי הזדמנות פז. עלה בארה"ב לנשיא - הידיד הגדול שהיה אי פעם לישראל, וידעתי שיש הזדמנות אדירה לשנות את גורל עמנו, הזדמנות שלא תחזור אף פעם", אמר נתניהו. "הממשל בא עם ראייה אחרת יותר מפוקחת, הם זיהו סכנה. שלושה מחברי סיעתו של בני גנץ, חתמו על עצומה שאני לא אפגש עם הנשיא בבואו ארצה. יועציו הבכירים של בני גנץ, השוו את הנשיא טראמפ להיטלר. אני פונה לגנץ - פטר אותם מיד הם לא יכולים להמשיך לשמש יועצים שלך".