בן גביר נגד גוש הימין: יו"ר עוצמה יהודית התייצב לריאיון ב"פגוש את העיתונות", וחזר על התנאים שהציב עבור פרישתו מהבחירות. "נתניהו בוא תצהיר שאתה לא מעביר יותר פרוטקשן לחמאס, משנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים ועושה רפורמה במערכת המשפט", קרא. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בן גביר המשיך ותקף את ראשי גוש הימין: "אפילו להצהיר על זה הם לא מוכנים". הוא סיפר על ההצעות שקיבל מהאנשים "הכי קרובים לראש הממשלה", לדבריו וסירב לומר במי בדיוק מדובר: "הציעו 4 יחידות מימון בתמורה לכך שעוצמה תפרוש, כ-7 מיליון שקלים. אבל אותי מעניינת אידאולוגיה. לא תופינים ולא ג'ובים", הכריז. 

יו"ר עוצמה יהודית התייחס לנתוני הסקרים, לפיהם הוא לא עובר את אחוז החסימה: "אנחנו עומדים על 2 מנדטים לפי הסקר שלכם, עוד מנדט או מנדט וחצי – ואנחנו עוברים. אם מי שמאמין יצביע לי, אני עובר ותהיה ממשלה ימנית". 

בן גביר חזר על הדרישות שהשמיע השבוע, תמורתם הוא מוכן לפרוש ולא לרוץ בבחירות: "שבנימן נתניהו, בנט וכל אלה שאומרים ימין ימין, דרעי שעשה את אוסלו, גפני וליצמן שמכרו תקציבים ובתי כנסת ששרפו בגוש קטיף. אם אתם כל כך ימניים – בואו. אני הצבתי תנאים, אתם רוצים להוכיח את עצמכם, בואו נראה אם אתם באמת ממשלת ימין". 

"הם לא מוכנים להצהיר את זה אפילו", תקף בן גביר. "רוב הדרישות שלי הן ברמת ההצהרות, נתניהו בוא תצהיר שאתה לא מעביר יותר פרוטקשן לחמאס, משנה את הרכב הוועדה למינוי שופטים ועושה רפורמה במערכת המשפט. הם לא מוכנים להצהיר את זה אפילו. מה זה אומר? שהם אומרים ימין לפני הבחירות ועושים מדיניות שמאל אחרי הבחירות", קרא. 

נתניהו במאמצים למען עוצמה יהודית (צילום: פלאש90, רועי אלימה, נועם רבקין פנטום, חדשות)
בן גביר והרב פרץ | צילום: פלאש90, רועי אלימה, נועם רבקין פנטום, חדשות

הוא המשיך וסיפר על ההצעות שקיבל בתמורה לפרישתו מהמירוץ. לפי דבריו, "הוצע לו כסף, תפקיד שר, שגריר, תפקיד בקרן קיימת, דירקטור ועוד. אך בן גביר דחה את כל ההצעות והדגיש "אני לא כאן בשביל הכסף והג'ובים. אני רוצה שמדיניות הממשלה תהיה ימנית".

בסיום הריאיון בן גביר הסביר מדוע נפלט מהציונות הדתית, זאת לאחר שבנט לא מוכן לשבת איתו והרב פרץ הפר את ההסכם שהיה לו עמו. "מי שפלט אותי זה הפוליטיקאים של הציונות הדתית. יש בפוליטיקה של הציונות הדתית התנשאות, פטרונות ויוהרה. מי ששונה מהם – הם לא קולטים אותו".