"אני יודע וזוכר היטב מה היה לפני עשור בפרשת הרפז, אבל זה היה צריך להיקרא פרשת אשכנזי. לאחר שזה יותר לפרסום - תהיה רעידת אדמה בישראל בכל הנוגע למי שהיה הרמטכ"ל אשכנזי" - כך אמר הבוקר (חמישי) שר הקליטה יואב גלנט בריאיון לכאן רשת ב' ברקע חשיפת ההקלטות בפרשת הרפז השבוע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בני גנץ היה בסוד העניינים גם אם לא השותף היוזם", הוסיף גלנט שאמר שכחול לבן היא לא "מפלגה נקייה". לדבריו, "אשכנזי אינו ראוי וצריך לפרוש מעשייתו הציבורית. כל מי שמשנה לו השחיתות, צריך לדרוש לחשוף את הקלטות: אשכנזי הדליף סודות מדינה רגישים ביותר לאנשים בלתי מוסמכים, עקב וצותת אחר שר הביטחון".

גבי אשכנזי (צילום: לע"מ, חדשות)
גלנט על אשכנזי: תהיה רעידת אדמה בישראל | צילום: לע"מ, חדשות

לאחר הקריאות בליכוד ליועמ"ש מנדלבליט, ששימש בזמן הפרשה כפרקליט הצבאי הראשי, להתפטר, גלנט אמר כי "ברור שנפל רבב" בהתנהלותו של הראשון, ולדבריו - "צריך לבדוק את הקשר שלו לאשכנזי".

עוד אמר על מנדלבליט כי "הוא צריך להסיר את העננה הזו דרך חשיפה של הדברים. ראיתי שמנסים לייחס לי כל מיני דברים באותה פרשייה - כל השיחה הזו מתנהלת ביום שלישי בשבוע כשהפרשייה נחשפת ביום שישי באולפן, ביום ראשון שלחתי מכתב שאומר אין לי שום קשר לעניין".

בכחול לבן הגיבו בציניות לריאיון, וכתבו בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה כי "אם האדמה תרעד זה רק מחשש שגלנט ישתלט גם עליה בניגוד לחוק".

אביחי מנדלבליט בטקס פרידה מהשרה שקד (צילום: החדשות)
גלנט: "צריך לבדוק את הקשר של מנדלבליט לאשכנזי" | צילום: החדשות

גלנט נגד בנט: התחושה שהוא משנה את הזירה לא נכונה, הימים של יוליסס קיסר ונפוליאון חלפו

השר התייחס גם להחלטת הממשלה להעלות 400 מבני הפלשמורה לארץ, ודחה את הביקורת שמדובר בהחלטה שנועדה לנצל אותם באופן ציני. "אני מחוייב ליהודי אתיופיה מאז שהשתתפתי במבצעים הראשונים להבאתם. אני פעלתי כך בכל תפקידיי". כנשאל מדוע לליכוד היה דחוף להעלותם ארצה דווקא עכשיו סמוך לבחירות, ולמרות חוות הדעת של היועמ"ש, אמר: "לכן התעמתתי עם היועמ"ש ואמרתי לו שלא יכול להיות ... שאנשים נמצאים בתנאים האלו במקום להיות בארץ".

שר הביטחון נפתלי בנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון בנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד אמר גלנט ברקע הביקורת על העלאתם של חלק קטן מחברי הקהילה כי "יש לנו מחויבות להעלות את 8000 אנשי הפלשמורה שנותרו באתיופיה, בעיקר שמדובר באיחוד משפחות. את זה צריך".

שר הקליטה גם התייחס למצב הביטחוני, ותקף את שר הביטחון בנט שהתפאר בריאיון הבוקר בשינוי המדיניות מול רצועת עזה בכלל ומול חמאס בפרט. "אני לא חושב שניתן לבחון את המציאות מול רצועת עזה בפרקי זמן של שלושה חודשים, התנודתיות היא אחרת, התחושה של שחקן שמעצם כניסתו לזירה הוא משנה את הזירה, היא לא נכונה בימים אלו אפילו לנשיא ארה"ב. אנחנו שחקנים בתוך מערכה נתונה. הימים של יוליסס קיסר ונפוליאון חלפו. אני רק אומר - סייג לחוכמה שתיקה".