ספירת הקולות בעיצומה, הפער בין הגושים ושתי המפלגות הגדולות שוב מצטמצם: אחרי עיכובים בפרסום תוצאות האמת, הודיעה אתמול (שלישי) ועדת הבחירות המרכזית כי כל הקולות נספרו, ובאתר הוועדה פורסמו נתונים לאחר ספירת 93% מהקולות. עם זאת, הספירה אינה כוללת את קולות החיילים, האזרחים השוהים בבידוד ונציגי ישראל בחו"ל.

על פי תוצאות האמת לשעה זו, הפער בין שתי המפלגות הגדולות שוב מצטמצם: הליכוד מוביל עם 35 מנדטים, כחול לבן עם 32 מנדטים והרשימה המשותפת עם 16 מנדטים. תמונת הגושים נכון לעכשיו - פער של 3 מנדטים בין הגושים: 58 מנדטים לגוש הימין, 55 לגוש המרכז-שמאל ו-7 לישראל ביתנו של ליברמן. 

בהשוואה לבחירות הקודמות, שבהן זכתה הליכוד ל-1,113,617 קולות, התחזקה כעת מפלגת השלטון בכמאה אלף קולות נוספים. לעומת זאת, כחול לבן נחלשה בבחירות הנוכחיות, ולפי שעה מניין הקולות שקיבלה עומד על 70 אלף קולות פחות מהמספר שנרשם לזכותה בתום הבחירות לכנסת ה-22, ועמד על 1,151,214.

נתניהו בנאום לאחר המדגמים (צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images)
נתניהו בנאומו הלילה | צילום: GIL COHEN-MAGEN, getty images
בני גנץ בנאום
גנץ לאחר פרסום המדגמים: "שותף לתחושת האכזבה"

 

במשך הלילה הביעו אנשי ועדת הבחירות המרכזית התנגדות לספירת הקולות שנאספו ב"קלפיות הקורונה", השייכים למצביעים השוהים בבידוד בית מחשש להידבקות בנגיף. לאור התנגדות זו, נעתר מנכ"ל מד"א לבקשת מנכ"לית ועדת הבחירות, והודיע כי חובשים ופרמדיקים מהארגון הם אלה שיספרו את הקולות.

צפו: מפת הבחירות המתעדכנת - איך הצביעו בעיר שלכם?

גנץ: "שותף לתחושת האכזבה והכאב"

"אני מעריך שכשספירת האמת תסתיים - נראה שצברנו עוד כוח", אמר גנץ לפעילי מפלגתו זמן קצר לאחר פרסום המדגמים. "אנחנו עומדים הערב בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו במדינת ישראל. אני רוצה להודות לכולכם מעומק הלב מהנכונות והמאמץ האדיר שהשקעתם. אני גאה בכם, אני גאה בנו. אנחנו לא מחרטטים ואנחנו לא מספרים סיפורים. אני מבין ושותף לתחושת האכזבה והעצב. זו לא התוצאה שרצינו שתהיה, ואם אלו יהיו התוצאות - זו גם לא תהיה התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך".

נתניהו: "הניצחון הגדול בחיי, הגיעה עת פיוס"

אחרי פרסום המדגמים שמצביעים כולם על הישג מרשים למפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מפויס בפני פעילי הליכוד במטה המפלגה בתל אביב: "זהו הניצחון הגדול בחיי, הספידו אותנו אבל הפכנו את הלימון ללימונדה". לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה. הגיעה עת לאחות את הקרעים. הגיעה עת פיוס". הקהל הריע לו וקרא: "כחול לבן זה חניה‎, לא רוצים אחדות ומנדלבליט הביתה‎". 

 

 בדיקה 333 חדשה: