פחות משבוע לבחירות: מפלגת עוצמה יהודית קיימה הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בירושלים. במהלכה, יו"ר מפלגה, איתמר בן גביר, הודיע כי אם ראש הממשלה נתניהו יעמוד ברשימת הדרישות של מפלגות: "נפרוש מהמירוץ הפוליטי". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו יודעים שעוצמה יהודית היא המפלגה היחידה שתשמור על הימין, היחידים שיש להם דרישות אידיאולוגיות ולא 'כיסאולוגיות'", אמר בן גביר. "מה לא הציעו לי שר שגריר ועוד. לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו אנחנו בעוצמה מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו אומרים כאן שאם לראש הממשלה כפי שהוא אומר, אכפת כל כך ממשלת הימין, הוא יקיים את הדברים הבאים שאנחנו רוצים. אם הוא יקיים אותם אנחנו מכריזים שעוצמה יהודית תפרוש מהמירוץ".

בן גביר הציב שלושה תנאים לפרישה מהמירוץ לראשות הממשלה: "אנחנו לא רוצים שקל, לא רוצים ג'ובים, לא רוצים תפקידים, שום דבר כזה. לא מבקשים מראש הממשלה שום דבר כדי שאנחנו נפרוש אלו התנאים: תודיע על ביטול הסכמי אוסלו ותתחייב לא להקים מדינה פלסטנית. לא מפורזת ולא אטונומיה - אם אתה איש ימין אין מדינה פלסטנית. דבר שני, הפסקת הפרוטקשיין לחמאס - ישראל מעבירה כסךף לארגון טרור רצחני. שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, אין יותר שופט הביא שופט".

בן גביר המשיך: "אתה תחייב שאתה מחוקק חוק כזה. הוצא את השליטה של הוואקפ הירדני מהר הבית ובטל את הכותל הרפורמלי". הוא הוסיף: "התנאי האחרון - היות ונכוויתי לא מעט מפוליטיקאים שטענו שמילה שלהם זו מילה ולא קיימו הבטחות - אנחנו דורשים שעד יום שישי 3 שעות לפני כניסת שבת אתה מפנה את חאן אל אחמר".

לסיום הדגיש יו"ר עוצמה יהודית: "אם אתה עושה את זה אנחנו מוכנים לפרוש. אין שום בעיה לפנות מחר בבוקר. יש בג"ץ. אם כל התנאים האלה מתקיימים אנחנו פורשים מהמירוץ אבל אם אתה לא מסוגל אנחנו ניכנס לכנסת ונחייב אותך לעשות את זה - כי מילה זו מילה. בשביל הציבור ומדינת ישראל".