רגע אחרי פרסום המדגמים שמצביעים כולם על הישג מרשים לנתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הלילה (בין שני לשלישי) דברים בפני פעילי מפלגתו: "אני שותף לאכזבה ולכאב, אבל נמשיך לצמוח". לדבריו, "ייתכן שהמשמעות הפוליטית תהיה זהה לזו של הבחירות הקודמות". אחריו צפוי לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתקרב להקמת קואליציה, בגני התערוכה בתל אביב.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני מעריך שכשספירת האמת תסתיים - נראה שצברנו עוד כוח", אמר גנץ. "אנחנו עומדים הערב בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו במדינת ישראל. אני רוצה להודות לכולכם מעומק הלב מהנכונות והמאמץ האדיר שהשקעתם. אני גאה בכם, אני גאה בנו. אנחנו לא מחרטטים ואנחנו לא מספרים סיפורים. אני מבין ושותף לתחושת האכזבה והעצב. זו לא התוצאה שרצינו שתהיה, ואם אלו יהיו התוצאות - זו גם לא תהיה התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך".

"לפני בסך הכל שנה יצאנו לדרך ויצרנו את כחול לבן", המשיך. "אני אומר לכם שלא נוותר על העקרונות שלנו ועל הדרך שלנו. "נתקלנו בקמפיין הנמוך ביותר בתולדות ישראל. הפיצו עלינו ועליי באופן אישי שקרים והשמצות רבות. רצו שאמצמץ - זה לא קרה וזה לא יקרה בשום אופן. המדינה צריכה החלמה, אחדות ופיוס וכמהה למנהיגות מחברת - ואת זה נמשיך להציע לציבור הישראלי שאותו באנו לשרת".

גנץ בנאום לאחר תוצאות המדגם (צילום: N12)
גנץ בנאום לאחר תוצאות המדגם | צילום: N12

גנץ ביקש מהמצביעים להמתין לתוצאות האמת: "גם אז באפריל נשארנו חזקים, מאוחדים ונאמנים לדרכנו. כך נמשיך לעשות - כי דרכנו היא דרך טובה. אני מבקש להדגיש שבלי שום קשר לתוצאות הבחירות ולכל - הליכים פליליים מוכרעים רק בבית המשפט. לא נשכח שעוד שבועיים מהיום בנימין נתניהו ישב בבית המשפט עם שלוש עבירות חמורות. הדרך של כחול לבן רק התחילה. למרות הקשיים והאתגרים לאורך שנה, הגענו להישגים פעם אחר פעם והם מחייבים אותנו להמשיך".

"אני לא מפחד מדרך ארוכה ולא מפחד בכלל", המשיך. "כחול לבן תמשיך להיות כוח משמעותי במאבק על דמותה של מדינת ישראל. ביחד איתכם אמשיך להוביל אותה. אנחנו נהיה שם בכנסת וברחובות - לא ניתן לאיש להפריד ולפרק את החברה הישראלית. אנחנו ניאבק עבור הילדים שלנו ועבור ההורים שלנו . עכשיו הגיע הזמן להמתין לתוצאות האמת".

רביעיית כחול- לבן (צילום: N12)
רביעיית כחול לבן | צילום: N12
ראשי כחול לבן בנאום לאחר המדגמים
ראשי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים

לדבריו, "אני מתחייב ואנחנו מתחייבים להמשיך ולשים את מדינת ישראל תמיד לפני הכל. זה לא עלינו, זה על המדינה שלנו ועל החברה שלנו. גם ליריבינו הפוליטיים נאמר - אנחנו באים בשלום, פועלים לשלום. נפעל לשלום אחים בישראל ונעשה כל מה שאפשר לשלום מול שכנינו".

ראש הממשלה נתניהו צייץ בעקבות פרסום המדגמים שחוזים למפלגתו 37 מנדטים את המילה "תודה" ואף פרסם תמונה עם בני משפחתו ויועציו הקרובים. מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי וסיכם עמם להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם". נתניהו ימתין במעונו ברחוב בלפור בירושלים ויגיע בהמשך הלילה למטה הליכוד בתל אביב.