בחירות 2020 החלו במזרח: משרד החוץ מסר הבוקר (רביעי) כי ההצבעה בנציגויות ישראל בעולם נמשכת והגיעה גם לסין, שרבים מאזוריה מצויים עדיין תחת הסגר בשל התפרצות נגיף הקורונה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אתמול בערב נפתחו הקלפיות הראשונות באוסטרליה וניו זילנד, כשהיום כבר הגיעו בוחרים ישראלים לנציגויות שבסין והונג קונג, ביניהם גם שגריר ישראל בסין צבי חפץ. על פי רשימות הבוחרים, בסין ישנם כ-160 ישראלים בעלי זכות בחירה, אבל רק כ-20 מהם נמצאים כיום במדינה. רוב הישראלים ששוהים בסין הם שליחי משרד החוץ שעובדים בחמשת הנציגויות הישראליות שפועלות במדינה ומשפחותיהם.

מצביע בעיר גואנגז'ו (צילום: דוברות משרד החוץ)
צילום: דוברות משרד החוץ

בתמונות ששלח משרד החוץ רואים ישראלים בקונסוליות שבגואנגז'ו ובהונג קונג משלשלים את מעטפות הבחירה כשהם עוטים את מסכות המיגון בשל החשש מהתפשטות הקורונה. נכון להיום, סין מובילה בפער משמעותי במספר הנדבקים שעומד על 74 אלף בני אדם עם יותר מ-2,000 הרוגים. בהונג קונג נדבקו 62 בני אדם וגם היא נחשבת למוקד התפרצות.

מספר האנשים שלהם זכות הצבעה בנציגויות ברחבי העולם עומד על מעט יותר מ-5,000 בני אדם. 76% מבעלי זכות הבחירה מימשו את הצבעתם במערכת הבחירות האחרונה. המדינה שתחתום את סבב ההצבעות בעולם היא ארה"ב, שם בין היתר נמצאת גם הנציגות שבה מצביעים הכי הרבה בעלי זכות בחירה – נציגות ניו יורק. עם סיום ההצבעה ב-96 הנציגויות השונות בחו"ל יוחזרו הקלפיות לישראל – והן יועברו באופן מאובטח לכנסת.