הנשיא פרסם היום (שלישי) את לוחות הזמנים המלא לקראת פגישות ריבלין עם כול הסיעות - לקראת קבלת ההחלטה.אחרי שהתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות תתקיים בבית הנשיא התייעצות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד הנבחר. על פי לוחות הזמנים, השופט ניל הנדל ימסור את תוצאות הבחירות בתום שמונה ימים מיום הבחירות, אז לרשות הנשיא עומדים 7 ימים לקיום ההתייעצות וההחלטה תתקבל עד ה-17 במרץ, היום בו ייפתח הדיון בתיקי נתניהו. "גם הפעם, יועברו ההתייעצויות בשידור חי מבית הנשיא ובשקיפות מלאה אל הציבור", נמסר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

יודגש כי הטלת מלאכת הרכבת הממשלה עשויה להתקבל בטרם ימלאו שבעה ימים. לפי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת עליו הטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה, נתונים 28 ימים להרכבת הממשלה. הנשיא רשאי להאריך את התקופה עד שבועיים.

יהדות התורה בבית הנשיא (צילום: החדשות 12)
יהדות התורה בבית הנשיא בתום הבחירות הקודמות | צילום: החדשות 12

אם תעבור התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין ביכולתו להרכיב קואליציה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים: להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה ולח"כ זה יהיו 28 ימים. התרחיש השני הוא להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

אם הודיע הנשיא ליו"ר הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על ח"כ שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח - רשאים רוב חברי הכנסת (61) לבקש מהנשיא בכתב, בתום שלושה שבועות, להטיל את התפקיד על ח"כ לבחירתם, שהסכים לכך בכתב. אם הוגשה בקשה כזו – על הנשיא להטיל את התפקיד על ח"כ שצוין בבקשה תוך יומיים, ולח"כ עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת, נתונים 14 ימים להרכבת קואליציה.

העבודה גשר בבית הנשיא (צילום: החדשות12)
סיעת העבודה-גשר, בתום הבחירות בספטמבר 2019 | צילום: החדשות12

מטעם הנשיא הובהר כי "במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שח"כ שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הצליח, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה, ויתקיימו חס וחלילה, לא עלינו, בחירות".

לוח הזמנים המלא של הנשיא:

10 מרץ 2020 - העברת תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה.

10-17 במרץ 2020 - ימים אפשריים לקיום התייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא.

 17 במרץ 2020- המועד האחרון על פי חוק להטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד שהסכים לכך.