בחירות 2020 במגזר הערבי: מאות שנכחו היום (שני) מחוץ לקלפי ביישוב אום אל-פאחם הגיעו לממש את זכותם הדמוקרטית, כשבאזור כוחות משטרה רבים שבאו להבטיח את תקינות יום הבוחר. בצל הקמפיינים השליליים נגד הפוליטקאים הערבים בעיקר, כתב N12 הגיע לקלפי לשמוע את תחושות תושבי המקום. כאמל אגברייה תושב אום אל פאחם: "זה תת רמה מה שנשמע בתקופה האחרונה - ממנהיגים דווקא, הסתה פרועה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אלה אנשים בכל זאת נבחרים שלנו, אנשים מכובדים, זה לא מתאים", המשיך כאמל. "אנחנו מעוניינים להיות חלק אינטגרלי מהציבור, מהמדינה ללא שום הבדל ולהשפיע לטובת כל העם בישראל. אנחנו חיים במדינה אחת וחייב לשמור על איזה שהוא סטטוס שמתאים לחיים משותפים".

רעאד כליפא, גם הוא תושב הכפר, מחה גם על הקמפיין השלילי של הליכוד. "ברור שניסו לפגוע בנו, אבל ככל שניסו הם חיזקו אתנו יותר ואפשר להגיד במירכאות תודה על הקמפיין הנגיטיבי", אמר. " זה מאוד פוגע בי אישית. אבל ההרגשה שלי הפוכה, הציבור הערבי רוצה להיות חלק מעורב בחיי המדינה בחיים הפוליטיים, אנחנו עושים דברים חיוביים במדינה".

על האופציה שהרשימה המשותפת תהיה בקואליציה אמר רעאד: "קואליציה לא, אבל תהיה להם השפעה בהרכבת הממשלה, אני מקווה שנתניהו יילך הביתה". עאהד חליפה, עוד תושב אום אל-פאחם, אמר: "זה יום שהוא בגין הפגנה ציבורית ערבית, לא רק יום של הצבעה, נגד כל מסע ההסתה שהיה מביבי נתניהו מעשור עד היום".

"מה שאני רואה שלגנץ אותם עקרונות ואותה שיטת דרך והוא רוצה להגיע לאותה מטרה שנתניהו רוצה להגיע לה, אין שוני", המשיך חליפה. "גנץ עצמו אומר אני לא רוצה את המשותפת. המגזר הערבי הוא אישיות בעצמה הוא קיים יש לו את הקול שלו, הוא יוכל להגיע ולהשפיע, ונתניהו אני מקווה שזה היום האחרון שלו".

אחמד אבו אל עם, יו"ר הקבוצה הפועל א.א. פחם, החליט לתעד קשיש שהשכים קום כדי להצביע ואמר: "ראיתי את האיש הזה,יוצא הבוקר לכיוון הקלפי, החלטתי לצלם אותו, בן 86, הקדים בשבע בבוקר, ויצא להצביע". בתוך כך, החלו להגיע נתוני הצבעה מכמה כפרים בגליל. אחוז ההצבעה בכפר מנדא הוא 9% עד עכשיו, ובדיר אל אסד 13%.

למרות השימוש ברשתות החברתיות, גם השיטה הקלאסית עדיין עובדת. בדיר אל-אסד קראו לתושבים להצביע בקריאה במגפון.