גדי יברקן, חבר הכנסת מכחול לבן שהודיע הערב (רביעי) רשמית על הצטרפותו לליכוד, אמר פעם אחר פעם שלא ינטוש את מפלגתו ויישאר "נאמן לדרך": "אם אנשים הלכו במפלגה מסוימת הם צריכים לסיים במפלגה הזאת, לא לעשות פליק פלאק". גם את הליכוד הוא תקף: "מנסים לקנות את ה'אתיופים' בכסף". אחיו תקף את העריקה: "אני מאוכזב, ביבי רק שיקר. אצביע לכחול לבן".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מוקדם יותר היום קיבל ח"כ יברקן הצעה לשריון ברשימת הליכוד בכנסת ונועד עם ראש הממשלה נתניהו. במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי החליט, בתיאום עם ח"כ משה (בוגי) יעלון, להדיח את יברקן מרשימת המפלגה לכנסת.

הערב הודיע יברקן רשמית על עריקתו ומסר: "זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם". בכחול לבן הודיעו כי עם עזיבתו של  יברקן ייכנס למקום ה-33 ברשימת המפלגה לכנסת נציג המגזר הרוסי אנדרי קוז'נוב.

ראש הממשלה נתניהו בירך את יברקן על המעבר: "גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

בשיחה עם החדשות 12 בשעות הצהריים אמר יברקן כי "כולם יודעים" שהוא קיבל הצעה מהליכוד, אך סירב לאשר שאכן הציב אולטימטום בפני גנץ באשר למיקומו ברשימה. שעה קלה לאחר מכן, נועד עם נתניהו והודח מהמפלגה.

אשר, אחיו של ח"כ יברקן, יצא נגד המהלך הצפוי בריאיון לדרור רפאל וארז קליימן ברדיו 90FM: "אני מאוכזב. במשך 17 שנה ביבי רק שיקר, גם לגדי וגם לעדה האתיופית. 17 חבר'ה נרצחו בידיים של משטרת ישראל, השוטרים של ביבי, ואף שוטר לא הועמד לדין. אני הולך להצביע לכחול לבן גם אם אחי בליכוד".

רק לפני כחודש פרסם יברקן פוסט תקיף בפייסבוק שבו תקף את מה שכינה "חיזור נואש" של נתניהו אחר קולותיהם של יוצאי אתיופיה: ‎"בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, הליכוד סוף סוף מתייחס ברצינות ליוצאי אתיופיה ולא לוקח אותם כמובן מאליו כפי שעשה במשך 30 שנה", כתב. "נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם שעברו לכחול לבן".

בריאיון ל"חמש עם רפי רשף" במאי 2019 סיפר ח"כ יברקן מדוע אין סיכוי שיערוק לליכוד: "זה בעיניי להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה ואני רוצה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה כמישהו שעמד במילה שלו, הציבור שלח אותי לכחול לבן. אני נאמן לדרך, אני יודע שהשיח הזה שאני משדר היום בפוליטיקה הישראלית הוא זר. זה אמור להיות ברור מאליו שאם אנשים הלכו במפלגה מסוימת הם צריכים לסיים במפלגה הזאת ולא להיות ב'פליק פלאק' שאנחנו מכירים".

בשנת 2009, הרבה לפני שתקף את ראש הממשלה, נפגש יברקן, אז צעיר שהחליט להתמודד על משבצת הצעירים בליכוד, עם בנימין נתניהו וגייס אותו אליו, כשבקהל המנהיגים הרוחניים של הקהילה האתיופית. "היום הוא המנהיג היחיד שמסוגל להניע את התהליכים החברתיים, הכלכליים והביטחוניים", נאם יברקן. "אני בטוח בדרכו ואני מאמין שנעשה זאת יחד".

באותו החודש צייץ בטוויטר: "כאיש ימין, אני מעריך את הליכודניקים, הייתי שם. אבל המדינה יותר חשובה. לכן איני מתכוון לערוק בעד שום תפקיד בכיר ככל שיהיה, ערכים לפני הכל".

ביולי 2019 עלה יברקן לכותרות בעקבות עימות בטוויטר עם בנו של ראש הממשלה על רקע מחאת יוצאי אתיופיה, לאחר שהאחרון האשים את הקרן החדשה בארגון ומימון המחאה. "בניגוד אליך ילד שמנת, אותם צעירים ברחובות תרמו למדינת ישראל פי אלף בזמן שאתה חי על חשבון הציבור", כתב. "בעצם לא ציפיתי ממך להבין מה זו אפלייה והדרה כאחד שגדל בבית חרושת לאפלייה והדרה. צא ולמד על ערכים, כבוד, ציונות ואהבת המולדת מיוצאי אתיופיה".

"רק דבר אחד נתניהו לא מבין", המשיך. "את ה'אתיופים' לא קונים בכסף.‎ דבר אליהם רק בערכים ובאידאולוגיה. מה שאין כבר בליכוד של היום. אני גאה לעמוד בראש הקהילה שדרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום".

יברקן אף ביקר את הליכוד על הדחתו של חה"כ לשעבר, אברהם נגוסה, יוצא העדה האתיופית, על רקע מיקומו ברשימה. בחשבון הטוויטר כתב: "הליכוד המפלגה היחידה שהדיחה את המועמד 'השחור' (אברהם נגוסה) שנבחר בפריימריז, למקום ה-28 והודח למקום 52. או ש"ס שלא מוכנה לקבל תלמידים שחורים אתיופים למסגרות החינוך שלהם? שנערים שחורים נהרגים ע"י שוטרים ואף מנהיג 'שחור' לא יצא לגנות? אתם לא מתביישים שאתם עושים מזה פוליטיקה?".

בהתייחס לפרסום שלפיו חברי הליכוד יחתמו על "הצהרת נאמנות" לנתניהו, צייץ יברקן באוגוסט 2019: "רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה. לכל מי שלא האמין שנתניהו דואג רק לנתניהו, יש לי תבלינים בשבילכם שהכובע ירד חלק יותר".