שבוע בדיוק ליום הבוחר והסקרים מעידים שלא צפויה הכרעה - אך מה חושבים הישראלים על הסוגיות שמסעירות אותם בימים אלו ממש? חלוקים באשר למעורבותו של בני גנץ בפרשת המימד החמישי, מבקרים את נתניהו ובנט על תפקודם בסוגיית עזה, סבורים כי הממשלה תפקדה היטב בטיפול בהתפרצות נגיף הקורונה ומבטיחים שילכו להצביע - סקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור אתר N12 ומתפרסם היום (שני) חושף את עמדותיו של הציבור בסוגיות הבוערות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לאור הירי המתמשך והמשך שיגור הרקטות לעבר העוטף, ועוד לפני סבב ההסלמה הנוכחי, בדקנו כיצד מעריך הציבור את תפקודם של ראש ממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט בטיפול בסוגיית עזה.

באשר לנתניהו, 38% מגדירים את תפקודו כטוב, 55% כלא טוב ו-7% השיבו "לא יודע". ומה באשר לשר הביטחון הטרי נפתלי בנט? 35% מגדירים את תפקודו כטוב, 48% כלא טוב ו-17% השיבו "לא יודע".

באשר לשאלת מעורבותו של גנץ בפרשת המימד החמישי, הציבור חלוק בדעותיו. ‎28% מהציבור סבורים שגנץ היה מעורב בפרשה ו-28% סבורים שלא. 44% מהבוחרים, כך מגלה הסקר, לא יודעים להשיב על השאלה, זאת לאחר שממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד החליט על פתיחת חקירה בנושא.

שאלה נוספת ששאלנו נוגעת לבהלת הקורונה ובודקת כיצד מעריך הציבור את תפקודה של הממשלה בטיפול בהתפרצות הנגיף. 50% סבורים שתפקודה של הממשלה בטיפול בנגיף טוב, 39% חושבים שהטיפול לא טוב ו-11% אינם יודעים.

השאלה האחרונה בסקר נועדה לתת אינדיקציה על אחוז ההצבעה - נתון שביכולתו להכריע את מערכת הבחירות. בתשובה לשאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, האם היית בא או לא היית בא להצביע?" – ענו 70% כי הם מתכוונים להגיע לקלפי. 69% מתוכם מגדירים עצמם כימין ו-73% כמרכז-שמאל.

אמש פורסם באתר N12 חלקו הראשון של הסקר שהראה כי אחרי 75 ימים של קיפאון, הליכוד עוברת לראשונה את כחול לבן. פיגור של שני מנדטים הפך בתוך ארבעה ימים ליתרון של מנדט. גנץ איבד מנדט אחד ימינה לליכוד, עוד אחד לעבודה-גשר-מרצ. כתוצאה מכך, גם גוש הימין מתחזק במנדט ל-57, עדיין רחוק משמעותית ממספר הקסם 61.


מזמין הסקר: חברת החדשות

עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע

מועד איסוף הנתונים: 23.2.2020

אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה

מספר המשיבים בפועל: 501

מספר המתבקשים להשתתף: 3,455

טעות הדגימה המירבית: 4.4%+

שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות

שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית

אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני