נתניהו נגד מערכת המשפט: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שבת) בריאיון שקיים בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח כי "אני מצפה להכחשה שהשופטים שלי הם שופטים שמאלנים". הוא התייחס לפרסומים אודות עמדותיהם הפוליטיות של הרכב השופטים שנבחר לדון בתיקיו. בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן ושני השופטים הנוספים הם משה בר-עם ועודד שחם‎.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני אלך ואנפץ את כל התיקים התפורים וההזויים האלה נגדי", הבהיר ראש הממשלה נתניהו. "יש לי דווקא אמון בבתי המשפט בישראל. אני מקווה שמה שכתבו, שהשופטים שלי הם שופטים שמאלנים שנבחרו בקפידה - אני מצפה להכחשה בעניין הזה".

לטענתו מי שצריך להכחיש את הדיווחים הללו: "הנהלת בתי המשפט יכולה להתייחס לזה". הוא הוסיף: "אבל אני מאמין בבתי המשפט, אני חושב שבישראל יש בתי משפט מהטובים בעולם. אני חושב שהרוב המכריע של השוטרים כמו הפרקליטים הם מצוינים וישרים אבל כשלוקחים קומץ מסוים שסוחטים בסחיטה באיומים אנשים והופכים אותם לעדי מדינה ומכריחים אותם לתת עדות שקר זה בעיה קשה לדמוקרטיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לרינה מצליח באולפן (צילום: N12)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לרינה מצליח באולפן | צילום: N12

לפני כשבועיים פורסמו שמות השופטים שיחרצו את גורל ראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000 בהם הוא מואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. זמן קצר אחרי פרסום זהות השופטים נתניהו החל בסבב ראיונות לכלי תקשורת שונים. בריאיון בו שוחח עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בתוכניתם בגלי צה"ל, הוא הגיב על הרכב השופטים: "סומך עליהם ובטוח שלא יישאר זכר לטענות האלו - הכל ייעלם". על גנץ: "אם תצביעו לו תקבלו בחירות רביעיות או ממשלה שתלויה באחמד טיבי".

מי היא השופטת פרידמן-פלדמן?

השופטת פרידמן-פלדמן דנה בתיק אולמרט-טלנסקי, במשפט רצח הנערה נועה אייל ז"ל (שפוענח לאחר 21 שנה בזכות בדיקת DNA) ובמשפטו של השר לשעבר איציק מרדכי שהורשע במעשים מגונים. פרידמן-פלדמן הייתה בין השופטים שהחליטו להפוך את הזיכוי של אולמרט להרשעה ב"תיק טלנסקי" בשנת 2015, כשראש הממשלה לשעבר הורשע אז בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים‎.

השופטת לא הייתה בהרכב שדן בתיק בסיבוב הראשון, אלא צורפה לתיק לאחר שהוחזר מהעליון: בהכרעתה מתחה ביקורת על השופטים שלא הרשיעו את אולמרט בפעם הראשונה‎.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב על דבריו של נתניהו בטוויטר: "נתניהו, אל תאיים על שופטי ישראל! אחרי שריסק את אמון הציבור במשטרה ובפרקליטות, תכנית נתניהו לריסוק מערכות האכיפה מתקדמת היום שלב נוסף עם דרישתו להצהרת נאמנות משופטים. שפל חדש בדמוקרטיה הישראלית. אם נתניהו ישיג מנדט אחד יותר, הוא ישאר, המאפיה תשאר. חייבים להתקדם".