חבר הכנסת איציק שמולי אמנם ייכנס לכנסת לפי תוצאות האמת שהתקבלו עד עתה, אבל הוא לא חוסך ביקורת על התוצאות המסתמנות של המפלגה. בציוץ בטוויטר כתב היום (שלישי) שמולי כי נדרש "חשבון נפש" ו"יציאה למסע התחדשות" במפלגה, ורמז בכך לעתידו של יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ. "זו התוצאה העלובה ביותר אי-פעם", הדגיש.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שמולי כתב: "ברגע המכריע נחתכנו בחצי והמכה קשה. אם נאשים את כולם בחוץ, במקום להתבונן ביושרה פנימה – לעולם לא נחזור לעצמנו. נדרש ולו בדל של חשבון נפש ומשם מבט קדימה ויציאה למסע התחדשות".

מספר 5 ברשימת העבודה-גשר-מרצ הוסיף וביקר את התוצאה שהביאה המפלגה: "7 מנדטים לשלוש מפלגות ורק 3 למפלגת העבודה זו התוצאה העלובה ביותר אי-פעם. אילולא האיחוד אליו דחפתי השמאל הציוני היה נמחק".

יו"ר המפלגה פרץ הגיב הבוקר לתוצאות הבחירות ולא התייחס לביקורת נגדו: "אנחנו הולכים לעבוד מאוד קשה, יש לי הרבה מאוד תוכניות של עבודה קשה במפלגה. יש לי עבודה לעשות למען הגוש ולמען מפלגת עבודה".

בדברים שנשא אתמול בלילה בפני פעיליו, אמר פרץ: "עשינו הכול כאשר עתידה של מדינת ישראל לנגד עינינו. חתמנו הסכם עודפים עם כחול לבן. נתנו גיבוי מלא לבני גנץ ודווקא ברגעים הקריטיים התחיל קמפיין חסר אחריות של כחול לבן שפגע במחנה. אין לנו כוונה לדבר על אכלו לנו שתו לנו. אני אמשיך לנהוג באחריות ולקיים את תפקידי כמבוגר האחראי של מחנה השלום". 

פרץ, שהעדיף שלא לענות לשאלה אם יתפטר לאור המפלה המסתמנת, ניסה להבהיר: "ידענו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. לא היה קמפיין כזה - אנשים התחברו, התחבקו וסייעו. אל תוותרו על זה, זה שווה הרבה יותר ממנדט לפה או לשם. התקווה שלנו שיום אחד המדינה הזאת והאזרחים כולם יזכו לדרך של שינוי ותקווה לא תתפוגג לרגע".