יממה לבחירות: בזה אחר זה התראיינו היום (חמישי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן וחבר הכנסת והמקום השני בכחול לבן יאיר לפיד בתוכנית "שש עם עודד בן עמי" - רגע לפני שנכנס לתוקפו האיסור לראיין פוליטיקאים לפני הבחירות. השניים הגיבו לפרסומי ההקלטות, הן של נתן אשל והן של ישראל בכר, שנועדו לפגוע בקמפיינים של שתי המפלגות הגדולות בסמיכות גבוהה כל כך לבחירות. "כל מי שהקליט אותי מוזמן להוציא את זה החוצה", אמר לפיד, בעוד ארדן טען: "זה לא עשה נזק - הציבור חכם".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ארדן נשאל לגבי ההקלטות של אשל, שבהן הוא השמיץ את יוצאי עדות המזרח, את השרה מירי רגב ואת המחנה הלאומי כולו. "אני לא חושב שזה עשה שום נזק כי הציבור חכם ומבין שהאדם אומר את הדברים על דעת עצמו", הסביר ארדן. "ראש הממשלה וכולנו גינינו את הדברים בחריפות, כל המחנה הלאומי יודע שמה שמאחד אותנו זה לא השנאה כי אם האהבה לארץ ישראל, למסורת ישראל, לעם ישראל. מה שפחות תשמע מיריבנו שמדברים עלינו בהכללות, בין אם הדברים של יאיר לפיד או 'דרבוקות' או דברים אחרים".

מתמהמה. השר ארדן (צילום: פלאש 90, חדשות)
"הציבור חכם". ארדן | צילום: פלאש 90, חדשות

כשנשאל האם בכל זאת ישנה השפעה של "השד העדתי" בליכוד ענה ארדן: "השד העדתי מת מזמן ואני לא מתכוון להתייחס לכול רכילות שקרית. ראש הממשלה מופיע כל יום בשלוש-ארבע ערים והרבה מאוד מהן בפריפריה. אתה רואה את האהבה ההדדית בינו לבין הפריפריה ואתה מבין, וגם הציבור מבין, שזה קשקוש מה שנאמר ואפילו נתן אשל התנצל והבהיר את דבריו".

לאחר מכן עלה לשידור לפיד ונשאל אם אינו חושש שגם הקלטות שלו יודלפו: "אני מאוד מקווה שמקליטים אותי ומשדרים את זה כמה שיותר, אנחנו בחוץ מנסים להסביר לעם ישראל שאנחנו לא רוצים להתעסק בליכלוך, אנחנו רוצים להתעסק בנושאים החשובים הבריאות הכלכלה. כל מי שהקליט אותי מוזמן להוציא את זה החוצה".

יאיר לפיד בועידת המשפיעים 2019 (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"מקווה שיקליטו אותי". לפיד | צילום: החדשות 12, החדשות12

לגבי המגמה השלילית בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה וההשפעה של ההקלטות של ישראל בכר, יועצו לשעבר של גנץ, על העמדות בציבור - אמר לפיד: "אני לא חושב שזה משפיע ברצינות על כל מי שעיניו בראשו. מדובר ביועץ בשכר לא חבר בכחול לבן, הקליטו אותו הקלטת סתר ואיש לא מכיר את שמו. בייחוד כשגנץ התיישב והסביר מה קרה בדיון בתקיפה אפשרית באירן".