נתניהו שוקל - חילופי שרים באוצר עוד לפני הבחירות: הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי ראש הממשלה שוקל למנות בימים הקרובים את ח"כ ניר ברקת, ראש העיר ירושלים לשעבר, לשר האוצר. המהלך נבחן ברצינות בעקבות סקרים שמראים שמינויו של ברקת יכול לקרוץ למצביעי ימין רך, תומכים של כחול לבן. לשכת רה"מ בתגובה: "הסיכום בין נתניהו לכחלון הוא כי השר יישאר בתפקידו עד הבחירות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המהלך נשקל ברצינות אך טרם אושר סופית: אם ייצא לפועל, ברקת ימונה לתפקיד במקום שר האוצר משה כחלון, שיפרוש מהחיים הפוליטיים. נתניהו מנסה, באמצעות המינוי, להעביר שניים-שלושה מנדטים מגוש לגוש. 

בשל המינוי האפשרי ברקת נקרא ארצה בבהילות באמצע ביקור בארצות הברית לקראת הצהרה משותפת או מסיבת עיתונאים. עד שהגיע ברקת ארצה, המהלך - שצבר תאוצה - נתקל בהתנגדות פנימית של שרים בליכוד (יריב לוין, ישראל כ"ץ, מירי רגב ואחרים).

בסרטון ששיגר ברקת לאנשים שחיכו לו בכנסים בארה"ב הוא אמר: "למרבה הצער עליי לקצר את הנסיעה לפי בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שביקש ממני באופן אישי להקדים את חזרתי לישראל".

כך נראה אחד הסקרים שהוביל לדיונים על מינוי ברקת:

הגורצים בליכוד שמתנגדים למהלך לא בטוחים שהמינוי יביא את התוצאה המיוחלת וגם הביעו חשש שפוליטיקאי צעיר יצבור גובה מעל אחרים. בשלב זה, בגלל הוויכוח הפנימי, נתניהו צפוי לערוך עוד כמה בדיקות ורק אז להחליט סופית על המינוי.

שר האוצר משה כחלון, שלא מתמודד בבחירות הקרובות, אמור להישאר עד לאחר הבחירות ולמינוי מחליף כחלק מממשלה חדשה. בסביבתו עומדים על כך גם הערב שהוא מתכוון להישאר שר האוצר עד אחרי הבחירות.

משה כחלון (צילום: Hadas ParushFlash90)
לא מתכוון לפרוש כעת. משה כחלון | צילום: Hadas ParushFlash90

שר האוצר משה וכחלון נמצא במצב בעייתי אחרי פרסום התכתובות שלו ושל השופטת אתי כרייף: הליכה הביתה תהווה מבחינתו מהלך מאוד בעייתי, מעין הודאה בהאשמות או בחשדות ולכן הוא מתכוון להישאר  חשוב להבהיר: גם אם מהלך כזה יבוצע - החלפת כחלון בברקת - מדובר בתרגיל חסר משמעות מכיוון ששר אוצר לא יוכל לעשות כלום בתקופה כזאת.

מלשכתו של השר ברקת נמסר כי הוא יירתם לכל מאמץ שיסייע לניצחון הליכוד בבחירות.

תגובת לשכת ראש הממשלה: "הסיכום בין ראש הממשלה לשר כחלון הוא כי השר יישאר בתפקידו עד הבחירות. כל דיווח אחר הוא לא נכון".