3 ימים בלבד ליום הבוחר - הסקר האחרון של מערכת הבחירות מצביע על המשך מגמת ההתחזקות של הליכוד והימין: פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות בפעם השלישית תוך פחות משנה, הסקר האחרון שמותר לפרסם במערכת הבחירות הזו שהבאנו אמש (שישי) ב"אולפן שישי" מצביע על המשך המגמה המסתמנת בשבוע האחרון - התחזקות של הליכוד וגוש הימין. עם זאת, גם על פי הנתונים החדשים, עדיין אין הכרעה בין הגושים - ולאף אחד אין יכולת להקים ממשלה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מנתוני סקר מכון "מדגם" בשיתוף iPanel שנערך עבור N12 עולה שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 35 מנדטים, ואחריה כחול לבן עם 33 מנדטים בלבד - היחלשות של מנדט נוסף למפלגה בהשוואה לסקר הקודם שערכנו - זאת לעומת עלייה של מנדט אחד לליכוד. 

הרשימה המשותפת מתחזקת ועולה מ-13 ל-14 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ עם 9 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות כל אחת 8 מנדטים. ימינה של בנט ושקד זוכה בסקר ב-7 מנדטים ואילו ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת ומקבלת בסקר רק 6 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה גם הפעם. 

כשבוחנים את החלוקה לגושים, ניתן לראות שגוש הימין-חרדים מתחזק ועומד כבר על 58 מנדטים - זאת לעומת 56 בלבד לגוש המרכז-שמאל-ערבים. ישראל ביתנו נותרת לשון המאזניים בין הגושים עם 6 מנדטים.  

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו זוכה ל-44% תמיכה בהשוואה ל-32% בלבד לגנץ - פער גדול של 12% ביניהם בקו הסיום. 

לשאלה מי הכי מתאים לכהן כשר הביטחון, 32% תמכו בבכיר כחול לבן גבי אשכנזי - הרמטכ"ל לשעבר שגנץ הבטיח שיכהן בתפקיד הזה אם ירכיב את הממשלה הבאה. 21% נקבו בשמו של שר הביטחון המכהן בנט, 11% הביעו תמיכה ביואב גלנט מהליכוד, 9% תמכו בשר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. 

נתון די דרמטי שעולה מהסקר נוגע למספר הישראלים ששוקלים לא ללכת להצביע מחשש להידבקות בנגיף הקורונה בזמן שימתינו בתור להצבעה. 7% השיבו שהם שוקלים לא ללכת להצביע רק מהסיבה הזו. 

_______________________________________________________

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 27-28/2/2020 
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 1,212
מספר המתבקשים להשתתף: 8,417
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני