כל האמצעים כשרים: לאורך כל מערכת הבחירות המעומדים מהמפלגות השונות יצאו בהצהרות ואמירות על יריביהם - חלקן הגדול ידיעות כוזבות לחלוטין שהקשר בניהן ובין המציאות כמעט ומקרי. גם בבחירות הקודמות, דווקא ביום שהמצביעים נוהרים אל הקלפיות המפלגות מפיצות נתונים שקריים ואזהרות שתפקידן להמריץ את הבוחרים להצביע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בעקבות עתירה של כחול לבן, החליט יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, להורות על הסרת הסרטון מעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של ראש הממשלה נתניהו. "מדובר בפרסום סרטון שנערך באמצעות השמטת סופו", כתב השופט הנדל. "השמטה זו משנה מקצה לקצה את משמעות הסרטון. בעוד שהמסר המקורי תומך בהצבעה לכחול לבן, המסר המעובד קורא שלא להצביע לרשימה זו".

השופט הוסיף: "המסר עשוי להיות בגדר תעמולה לגיטימית כאשר הוא בא מפי רשימה יריבה לכחול לבן, ואולם הסרטון מתיימר להציג את התעמולה נגד כחול לבן מפי ראש כחול לבן בעצמו. אסור להראות ראש רשימה אחרת ולהשמיע דברים מפיו, במטרה שישמשו נגדו".

נוסף לדרישה למחוק את הסרטון, השופט הנדל קבע כי הליכוד וראש הממשלה נתניהו ייאלצו לשאת בעלויות שנדרשו לשם הגשת העתירה – סכום של 7,500 שקלים.

מוקדם יותר היום (שני) פרסם נתניהו סרטון בחשבונות שלו ברשתות החברתיות ובו נראה גנץ לכאורה אומר שלא לשים כחול לבן בקלפי. הסרטון שהיה אמור להעיד על איזשהו בלבול נוסף של יושב ראש "כחול לבן" התברר כערוך. גנץ מיהר להגיב בציוץ בטוויטר תוך שהוא מצרף את הסרטון שלו וכתב: "נתניהו בלחץ, אז הוא שוב מפיץ פייק ניוז עם סרטון ערוך ושקרי. זה הסרטון המלא ושם נאמר - לא נשים כחול לבן בקלפיות - נקבל בחירות רביעיות!"