יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קיים היום (שני) הצהרה לתקשורת, ובה הודיע שמפלגת עוצמה יהודית צפויה לרוץ בבחירות הקרובות לכנסת. אמש נחשף במהדורה המרכזית שמתגבשת עסקה לפרישתו של בן גביר בתמורה לתפקידים שיקבל, והיום בן גביר אישר שהוצעו לו תפקידי שר, ואפילו בין היתר - להיות שגריר: "הציעו לי הצעות שהיו מסדרות אותי למשך שנים רבות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לא סוד שבימים האחרונים גורמים בקואליציה הציעו לי הצעות שהיו מסדרות אותי למשך שנים רבות", פתח בן גביר בהצהרה. "במשרד הממשלה הכחישו את הפרסום להצעה להיות שר, אבל הם יודעים טוב מאוד מי הציעו לי להיות שר מטעם המפלגות החרדיות. הציעו לי תפקידים בקק"ל, בהסתדרות הציונית העולמית, בלשכת עורכי הדין ואפילו תפקיד שגריר".

יו"ר עוצמה יהודית תקף את מחנה הימין והאשים שמשתמשים בקולות של מפלגתו. "מדברים על גוש ימין אבל למעשה אף אחד לא רוצה אותנו, רוצים להשתמש ולזרוק, רוצים את הקולות של עוצמה יהודית אבל לא באמת רוצים אותנו", תקף. "עכשיו יודעים שאנחנו אנשי האמת. לא פסלו רק אותי, אלא גם את 84 אלף הקולות של עוצמה יהודית".

בן גביר סיים את נאומו בהכרזה שמפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות, והתייחס גם לשר החינוך שעזב את האיחוד שלהם ברגע האחרון: "נכון אני לא טייס, אבא שלי לא רב, לא נולדתי למשפחת אצולה לציונות הדתית, אבל אנחנו לא סוג ב', אצלנו מילה זו מילה. הערב אני מודיע לכם שמזכירות עוצמה יהודית החליטה שאנחנו רצים עד הסוף, רצים כדי לנצח".

אמש נחשפו במהדורה המרכזית גישושים מצד המפלגות החרדיות לכיוונו של בן גביר, לאחר שזה שנותר מחוץ לרשימת ימינה. לפי המידע שהגיע לחדשות 12, ש"ס או יהדות התורה יציעו לו לפרוש ולהעביר אליה את תמיכתו – והיא בתמורה תבקש עבורו משרת שר בממשלה הבאה.

אתמול בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו דחו את הפרסום, ומסרו כי "היוזמה למינוי בן גביר לשר אינה על דעתו של ראש הממשלה והיא לא תצא לפועל". יושב ראש כחול לבן בני גנץ תקף בעקבות הפרסום: "אין תחתית שנתניהו לא יגיע אליה בשביל חסינות. חייבים להתקדם".