14 שעות לפתיחת הקלפיות: בצל החשש מהתפשטות הקורונה, נראה שמבול הודעות ה"פייק ניוז" שנשלחות במטרה להוריד את אחוזי ההצבעה נמשך. הפעיל החברתי שמזוהה עם הימין, רן כרמי בוזגלו פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה ובה ניסה לגייס מתנדבים שיעמדו סמוך לקלפיות בצפון ת"א מצוידים במסכות. כרמי בוזגלו: הדבר נכתב בהומור.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"דרושים מתנדבים שיעטו מסכות על הפה ויעמדו ליד הקלפיות בצפון ת"א", כתב כרמי בוזגלו בחשבון הטוויטר שלו. דקות לאחר מכן הוא הסיר את הפרסום. במהלך הימים האחרונים מופצות ברשתות החברתיות הודעות מזויפות שמתריעות מפני קלפיות שבהן יש חשש מהתפשטות הקורונה, זאת במטרה להפחיד מצביעים פוטנציאליים מלהגיע.

"זה נכתב בהומור וכנראה לא התברכתם בו", אמר כרמי בוזגלו בשיחה עם N12. "גם בצד הימני של המפה הפוליטית יש הומור. לא מזמן רויטל גנץ רצתה לתבוע אותי על ציוץ שהעליתי וכשליאור שליין אומר משהו אז כולם לוקחים את זה בהומור. אם תהיה בהלה אמיתית אז השמאל לא יצא להצביע כי הם ילדי כאפות והימין יצא להצביע גם עם קורונה וגם עם טייפון".

"שיטת הקורונה: כך מתכוון נתניהו למנוע מכם לצאת ולהצביע", כתב יו"ר כחול לבן בחשבון הפייסבוק שלו. "הבוקר התפרסמה ידיעה על חשד לקורונה בגבעתיים. כמובן שהידיעה הזו הופרכה על ידי משרד הבריאות במהירות הבזק. זה לא הפריע לתועמלני הליכוד לקדם בכל הכוח ולפמפם את המסר שיש קורונה בגבעתיים".

גנץ הוסיף: "שאלתם את עצמכם למה דווקא גבעתיים? כי גבעתיים היא מעוז של כחול לבן. וזה בדיוק מה שנתניהו מתכוון לעשות מחר. הוא מתכוון לשבש את יום הבחירות, להפיץ פייק ניוז בכל אזור שמזוהה עם כחול לבן כדי להשאיר אתכם בבית. בלי גבולות ובלי קווים אדומים".

 

"סרטון הומוריסטי, נשרפו קוצים" (צילום: מומו קארביאן)
צילום: מומו קארביאן

זאת לא הפעם הראשונה שכרמי בוזגלו מסתבך עם פרסומים שקריים, הומוריסטיים לטענתו. לפני כחודש שלחה רעייתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ מכתב התרעה לפני תביעה נגד הפעיל החברתי לאחר שפרסם כי היא דרשה מגנץ להפסיק את הקשר עם ח"כ עומר ינקלביץ' ממפלגתו.

"הגורם היחיד להודעות על חשש מקורונה – משרד הבריאות"

משרד הבריאות פרסם מספר הבהרות בנוגע לבהלת הקורונה בקלפיות. "הקלפיות בישראל בטוחות וזה בטוח ללכת לבחור", נכתב בהודעה. "קיימות קלפיות מיוחדות עבור מי שנמצא בבידוד ביתי – להם אסור להגיע לקלפיות".

"למשרד הבריאות יש רשימה של מבודדי בית ומשרד הבריאות נמצא איתם בקשר ישיר", נמסר בהודעה. "למבודד בית שיש סימני מחלה אסור לו להגיע לשום קלפי גם לא לקלפי המיוחדת למבודדי בית".

תדרוך משרד הבריאות על נושא הקורונה (צילום: החדשות12)
תדרוך משרד הבריאות על נושא הקורונה | צילום: החדשות12

בהודעת המשרד התייחסו גם לחשש שהופץ בימים האחרונים לפיו גורמים פוליטיים יינצלו את הפחד מהידבקות בנגיף הקורונה ופרסמו הודעת הבהרה: "הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה הוא רק משרד הבריאות". במשרד גם הדגישו: "המשטרה ערוכה לשמור על הסדר הציבורי ומשרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עמה".