טלטלה בכחול לבן: 3 ימים לפתיחת הקלפיות, יו"ר המפלגה בני גנץ מפטר את יועצו הבכיר, ישראל בכר, בעקבות ההקלטות שפורסמו אמש (חמישי) במהדורה המרכזית. בהקלטות נשמע בכר כשהוא טוען שגנץ הוא "סכנה לישראל", וכי הוא "לא יתקוף באירן" אם יהיה צורך בכך. גנץ טען שבכר "נקלע למארב מתוכנן" – אך סיים את העסקתו בקמפיין לאלתר. בליכוד הגיבו: "גנץ פיטר את ישראל בכר כי אמר את האמת".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גנץ עצמו התייחס היום בציוץ בטוויטר להקלטות שפורסמו: "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל. אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו בטלוויזיה. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת – להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות".

בכחול לבן מסרו הבוקר כי יו"ר המפלגה בני גנץ ערך בירור בעקבות ההקלטות שהושמעו אמש בחדשות 12. "מהבירור הראשוני עולה כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב", נכתב בהודעת המפלגה.

עבודתו של בכר בקמפיין הופסקה כאמור לאלתר. במפלגת הליכוד הגיבו ואמרו: "גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר מפני שאמר את האמת".

גנץ שוחח גם עם ח"כ עומר ינקלביץ', שבהקלטות נטען כי אמרה על גנץ שהוא "טיפש". בהודעת המפלגה נאמר: "חברת הכנסת ינקלביץ' הדגישה כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה. בעקבות זאת פרסמה ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא".

בכר מסר: "גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי, שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל. המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד", כך בכר.