יממה אחרי סגירת הקלפיות ותוצאות האמת מתחילות לחשוף את תמונת המנדטים ומצב הגושים. גוש הימין עומד על 58 מנדטים ונותרו עוד מספר קלפיות שיקבעו את התוצאה הסופית, סביר להניח שמחנה הימין יגיע לפחות ל-59 מנדטים. משימת הליכוד במצב הזה: לגייס 3 עריקים מאחת מסיעות המרכז-שמאל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כדי שלא נגיע למערכת בחירות נוספת קיימים מספר תרחישים להרכבת קואליציה. התרחיש הראשון הוא שנתניהו יגייס את מאמציו במציאת העריקים ובסבירות גבוהה יותר הוא יצליח לגייס שניים אולי רק אחד. משימה קשה אבל רק כך הוא יכול להרכיב ממשלה.

רוצים לנסות להרכיב קואליציה בעצמכם? היכנסו למשחק הקואליציה שלנו

התרחיש השני - להביא חלקים מכחול לבן או ממשלת אחדות: בני גנץ אמר הערב כי "נעשה כל מה שהתוצאות והחוק מאפשר לנו - כדי להחליף את השלטון". יו"ר כחול לבן אמנם רחוק מכס ראש הממשלה אבל לא כמו יאיר לפיד. כשנגיע לקו הסיום של המו"מ הקואליציוני בעוד שלושה חודשים, אם המאמצים להקים ממשלת אחדות יצלחו יהיו 72 מנדטים.

התרחיש השלישי – ממשלת מיעוט "על הראש" של נתניהו: מהלך שכזה מצריך תמיכה ושיתוף פעולה של חברי הכנסת היבא יזבק, אביגדור ליברמן, הנדל, האוזר, רזבוזוב וגנץ. אם גוש המרכז-שמאל יגיע ל-62 מנדטים זה קצת יותר אפשרי – שבירה מוחלטת של כל ההבטחות אבל אפשרי. ב-61 מנדטים זה כמעט בלתי סביר. לכן – אי אפשר להסיר את החשש שאנחנו בפני מערכת בחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים.