"השנאה – מה שמאחד את המחנה שלנו": אמש (שבת) ב"חדשות סוף השבוע" פורסמו הקלטות שבהן נשמע נתן אשל, מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה נתניהו, מכנה את השרה מירי רגב "בהמה". ההקלטות, שהגיעו לידי שחר אלתרמן מ"עובדה", חושפות את דעתו של אשל לגבי אסטרטגיית הקמפיין של הליכוד. במפלגה מיהרו להתנער מהדברים. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש הממשלה נתניהו הגיב בעצמו והבהיר כי שוחח עם אשל והבהיר לו כי דבריו אינם ראויים ואינם מקובלים עליו. נתניהו הוסיף כי אשל התנצל על דבריו מיד, וכי "הליכוד הוא הבית של כל חלקי החברה הישראלית וכזה יישאר תמיד", לשון התגובה. גנץ תקף בתגובה: "אתה מגנה את השנאה שקרובייך מפיצים רק שהיא מסכנת את הקמפיין שלך. זהו מס שפתיים. אי אפשר להאמין למילה שלך".

ההקלטות, שמביאה הערב אילנה דיין, פורסמו מתוך שיחה שהתרחשה לפני בחירות ספטמבר 2019 (מועד ב') בין אשל לבין גורם מקצועי שהוא מעוניין לשכור את שירותיו, כיועץ פוליטי ומשפטי לראש הממשלה.

מקורבו של נתניהו דיבר בפירוט על כיווני הקמפיין של הליכוד במערכות הבחירות הקודמות: "הציבור, שאני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי, שונא הכל. הצלחנו להטריף... השנאה הזו היא מה שמאחד את המחנה שלנו". בהתייחסו ישירות להשפעות הפוליטיות של "קמפיין השנאה" הוא אומר לבן שיחו: "אנחנו צריכים ללכת על הכאסח הזה".

 

עוד התייחס להחלטה להעמיד לדין את נתניהו: "מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר 'מדובר בעבריין', הוא עלה ב-20%". אשל השווה בין תיקי נתניהו לפרשות של יו"ר ישראל ביתנו: "זה כמו אצל איווט. אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת". על העמדות בציבור אמר: "הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר".

מירי רגב (צילום: Alex Kolomoisky, חדשות)
כונתה על ידי אשל "בהמה". מירי רגב | צילום: Alex Kolomoisky, חדשות

אשל התייחס ישירות לשרה מירי רגב, ומדגיש את חשיבות הפעילות שלה בסגנון קמפיין הליכוד: "היא עושה עבודה מצוינת. היא מלהיבה את הקהל, וזה מצליח"."זה כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח".

במהלך השיחה, שנמשכה כשעתיים, אשל מציע לאותו אדם לשמש כיועץ הפוליטי והמשפטי של נתניהו, ואומר לו שכל מה שהוא אומר לו כרגע הוא לא על דעתו או על ידיעתו של ראש הממשלה, אבל אמר לו על דבר קיום הפגישה.

ראש הממשלה הגיב על דברי מקורבו וכתב: "התקשרתי והבהרתי לנתן אשל שדבריו אינם ראויים ואינם מקובלים עליי. הוא התנצל על דבריו מיד. הליכוד הוא הבית של כל חלקי החברה הישראלית וכזה יישאר תמיד. אני מעריך מאוד את השרה מירי רגב שעושה עבודה מצוינת למען העם והמדינה ומביאה הרבה כבוד לליכוד. מה שאמר עליה נתן אשל - מביש ולא ראוי. לא אקבל זאת".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אי אפשר להשוות את הקלטת דעותיו הפרטיות השגויות של נתן אשל שלא נושא שום תפקיד בקמפיין הליכוד, לבין עדותו המטלטלת של יועץ הבחירות הבכיר של גנץ, ישראל בכר, שאומר כי גנץ מסוכן לישראל ולא ראוי להיות ראש ממשלה".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "זה מה שנתן אשל חושב על הליכודניקים. הוא לא לבד. זו הרוח של נתניהו שמרעיל את ישראל. עוד יומיים זה ייגמר. ביבי, לך הביתה!". עוד עקצה המפלגה בחשבון הטוויטר: "זה המחיר שמשלם מי שלא בודק בציציות של יועצים שבודקים בשמלות". 

בני גנץ מסר: "‏זו הרוח הרעה של נתניהו שמרעיל את ישראל. בעוד יומיים זה ייגמר. ‏יש בנו אהבה למדינה - והיא תנצח". מס' 3 בכחול לבן, משה (בוגי) יעלון, הוסיף: "דבריו הגזעניים של איש סודו של נתניהו (נתן 'הצלם') על אשכנזים- מזרחיים, הם המשך לדבריו של אדונו, נתניהו, על חיילי גולני ש'הם בסדר,  כל עוד יש להם קצינים לבנים'. ביום שני שולחים אותו לטפל בענייניו המשפטיים, ומביאים שינוי, אחדות ותקווה".

ח"כ גבי אשכנזי מכחול לבן תקף גם הוא את דברי אשל: "שמעתי הערב בחדשות בדרך לכאן את האדם הכי קרוב לנתניהו אומר - 'על המזרחים עובדת רק שנאה'. אני רוצה להגיד לכולם לנתניהו לכם ולעם ישראל: "אני מזרחי ועליי לא עובדת השנאה. אנחנו בכחול לבן לא ניתן לשנאה לנצח".

מהעבודה-גשר-מרצ נמסר בתגובה לחשיפת ההקלטות: "נתן אשל גילה את מה שכולנו ידענו: נתניהו הוא אדם מפלג ומסית, שכל הקמפיין שלו מבוסס על גזענות, שנאת האחר, פילוג ושיסוי".

השר אריה דרעי הגיב גם הוא על דברי אשל וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הדברים שאמר נתן אשל חמורים ומקוממים. טוב שרה״מ נתניהו נזף בו על הדברים שאמר. חייבים להיאבק בכל גילוי של גזענות ללא פשרות ובנחישות".