על רקע פרסום הסקר האחרון במהדורה, שלפיו כחול לבן ירדה ב-4 מנדטים בימים האחרונים, יו"ר המפלגה בני גנץ התראיין ל"יומן הבוקר" עם עופר חדד ברדיו ירושלים. בריאיון אמר גנץ כי כרגע מה שעומד לנגד עיניו הוא שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר והוסיף כי יפעל להקמת ממשלת אחדות – ורק אם הם יובילו על הליכוד, ולו במנדט אחד, הם יכלו לעשות זאת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בנושא המפלגות הערביות אמר גנץ כי הוא מסכים איתם על 4 נושאים מתוך 5, אך הוא לא מוכן לשבת איתם בממשלה. "אנחנו מסכימים שחייבים להיאבק באלימות בחברה הערבית, לא יכול להיות שלא נקדם את התכנון והבניה, שלא נשפר את מערכת החינוך ואת השתלבותם בתעסוקה. אנחנו לא מסכימים בכל מה שקשור לנושא המדיני - ביטחוני ולמאבק בטרור ולאי הגילוי שלהם בנושא", אמר.

כשנשאל על "הממד החמישי", חברת התוכנה שעמד בראשה, אמר גנץ: "לא היה קורה מכרז מושחת כי לא הייתי נותן לזה לקרות". עוד הוסיף היו"ר: "אין לי על מי לסמוך אלא על רשויות האכיפה, החקירה והמשפט במדינה".

בנימין נתניהו (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
גנץ על נתניהו: "לא אשב עם מי שיושב על ספסל הנאשמים" | צילום: יהונתן ולצר, TPS

על הסיכוי שיואשם בפלילים הוסיף: "אני אמרתי במסגרת הצגת עקרונות המאבק בשחיתות, לפני הפרסום, כי אזום תכנית למאבק בשחיתות - לפיה ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום - ואעמוד מאחורי מה שאמרתי".

גנץ דחה את הטענות לפיהן הוא לא מוכן לעימות מול ראש הממשלה, ואמר כי מדובר בשקר של נתניהו. "הוא סרב לעימותים במשך 10 שנים ובמשך שתי הפעמים שאני קראתי לו לעימות. אני לא אשב עם מי שיושב על ספסל הנאשמים". גנץ הוסיף כי הוא לא פוחד להתעמת עם ראש הממשלה – אך לא יהיה עימות ומדובר בספין שנתניהו מקדם.