יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב היום (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו חמישה תנאי סף של מפלגתו להצטרפות לקואליציה הבאה. בין היתר ציין כי ידרוש הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום במשק לכל הגמלאים שחיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה והעברת הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי. עוד דרש: חוק גיוס, חוק לנישואים אזרחיים ודרישות בנושאי גיור. זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, גנץ ענה בציוץ בטוויטר שהוא מקבל את תנאיו של ליברמן. במקביל, דווח כי הרשימה המשותפת תתכנס היום לישיבה ראשונה בכפר קאסם. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ליברמן חילק את תנאיו לחמישה סעיפים. בסעיף הראשון כתב כי ידרוש שהגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה יקבלו הכנסת מינימום של 70 אחוזים משכר המינימום במשק. בסעיף השני דרש העברת הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לרשויות המקומיות.

"גיור על-ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר"

התנאי החמישי של ליברמן

בסעיף השלישי דרש ליברמן חוק גיוס בני ישיבות בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20, בסעיף הרביעי כתב "חוק נישואים אזרחיים", ובסעיף החמישי "גיור על-ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר". זמן קצר אחרי פרסום הפוסט של ליברמן, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לתנאים בציוץ בטוויטר וכתב: "מוסכם. חייבים להתקדם", ותייג ליד הכיתוב את ליברמן. 

אתמול נחשפו דברים שליברמן אמר בשיחות סגורות עם מקורביו שהעידו על הסיבה לקרע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל המשימה הפוליטית שלו - שהמנדט להרכבת הממשלה יוטל על בני גנץ. תוכן השיחות פורסם אמש בחדשות סוף השבוע: "נתניהו חצה כל קו אדום. ב-2019 הוגשו 7 תלונות נגדי ונגד ילדיי במשטרה בפרקליטות וברשויות המס. 5 אנונימיות ו-2 על ידי העיתונאי יואב יצחק".

עוד פורסם שאמר ליברמן בשיחות סגורות עם מקורביו: "ברור לי שמאחורי כל המהלך הזה עומד נתניהו ומקורבו עו"ד עמית חדד באמצעות החוקר הפרטי רפי ויצמן. בקודים שלי מדובר בחטא שאין עליו סליחה ומחילה גם לא ביום כיפור. כדאי להפסיק לשלוח לי שליחים מטעם הליכוד - המחשבה שאשב עם נתניהו היא אשליה חסרת סיכוי".