"נכשלתם, עכשיו אנחנו באים לתקן": זו הסיסמה בסרטון שפרסמה מפלגת בני הנוער, "דור העתיד", שעתרה אתמול (ראשון) לבג"ץ בבקשה לאפשר להוריד את הגיל שבו מותר להקים מפלגה מ-18 ל-16. העתירה מוגשת לאחר שרישום המפלגה נדחה בידי רשם המפלגות ושר המשפטים בשל גילם הצעיר של הרשומים בה. חברי המפלגה מבקשים לדאוג לבני הנוער בארץ, ולהתמקד בסוגיית החינוך: "הבנו שאם אנחנו לא נלחם למען עתידנו - אף אחד לא יילחם בשבילנו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יצרתם את הפערים הכי גדולים במערב", אומרים בני הנוער בפנייה לפוליטיקאים בסרטון. הם הקימו את המפלגה כי לטענתם בני הנוער נזנחו והופקרו על ידי המדינה באופן בוטה וחסר תקדים. הם רוצים לקחת את עתידם בידיהם ולהוביל לשינוי אמיתי במערכת החינוך הישראלית. "בני הנוער, אשר חשים כי לא זכו למקום הראוי בסדר העדיפויות של המדינה, החליטו לקחת את גורלם בידיהם ולפעול באופן אקטיבי למען עתידם", נכתב בעתירה.

"נבחרי הציבור שלנו נכשלו כישלון חרוץ ועל כן, מעורבותם של בני הנוער היא הכרחית. מפלגת דור העתיד מדברת בשמם של כמעט שני מיליון תלמידים בישראל אשר כמהים לשינוי, לעשייה, למעורבות בקבלת החלטות ולהובלת רפורמות שיביאו לשיפור בכל תחומי חייהם", נכתב עוד בעתירה. "אנו מבקשים, תנו לנו להביא את השינוי ולהילחם למען עתידנו!"

חברי המפלגה טוענים שממצאי דוח שפרסם ה-OECD מציגים תמונה עגומה של מצב החינוך בישראל. "מערכת החינוך נדרשת לרפורמה מקיפה ולשינוי עמוק ואפקטיבי. אחת מנקודות הזמן הקריטיות ביותר היא חטיבת הביניים, אשר נכון להיום לא מנוצלת כראוי וכושלת בתפקידה להביא את התלמידים להצלחה ולהכין אותם לחייהם הבוגרים. אוזלת היד של משרד החינוך מביאה לפגיעה קשה בתלמידים ומנציחה פערים באופן עקבי במשך שנים", אומרים חברי המפלגה.

לטענת חברי המפלגה, היא מוקמת בהמשך למגמה העולמית המתחזקת של בני הנוער אשר מובילים מהפכות בתחומים שונים, מקימים חברות, יוזמים מחאות ומובילים שינויים בכל רחבי העולם. אחת הבולטות שבהם היא גרטה טונברג בת ה-16, שנבחרה לאחרונה לאשת השנה של מגזין "טיים".