היועץ שעבר מטראמפ לנתניהו - והאמירה מעוררת המחלוקת: קורי לבנדובסקי, שנתניהו גייס לשורות הקמפיין, עבד בעבר עם טראמפ - ויש הטוענים שהוא הוביל את טראמפ לניצחון. היועץ, שפוטר כמה חודשים לפני הניצחון של טראמפ בבחירות 2016, סיפק בעבר אמירה שתומכת במחאה של פרו-נאצים ונאו פשיסטים - נגד יהודים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לבנדובסקי, אדם שנוי במחלוקת שאף הואשם בעבר בתקיפת עיתונאית, מנהל כיום את קמפיין הליכוד. ב-2018 הוא התארח בתוכנית של השחקן והקומיקאי סשה ברון כהן, "מי זו אמריקה" ששודרה ברשת Showtime. לבנדובסקי התראיין על ידי דמות פיקטיבית שגילם ברון כהן.הוא נשאל על האירוע בשארלוטסוויל שבו טראמפ השווה בין המפגינים הפרו-נאצים לבין הפגנת הנגד, שאחת ממשתתפותיה נדרסה למוות: הנשיא אמר אז כי "היו אנשים רעים בשני הצדדים". 

המראיין שאל את היועץ לשעבר לבנדובסקי. "מדוע הנשיא צריך לבחור צד בין אנטי-פשיסטים לבין פשיסטים? הוא נשיא של כולם". לבנדובסקי השיב: "יש זמן ומקום לחלוק על אנשים בכל מקום, אתה לא חייב להסכים איתם אבל אתה חייב לכבד אותם, אתה לא יכול לתקוף אותם".

המגיש המחופש הוסיף והקשה: "אתה לא יכול לתקוף פשיסטים אמיתיים וכנים שבסף הכול רוצים לבטא את זכותם להתחיל ברצח עם, זו זכותם". לבנדובסקי הגיב לו ואמר: "אני לא יודע לגבי זה, אבל אני יודע שאם לפי החוק אנשים יכולים לקיים מחאה בלתי אלימה, יש להתיר להם לקיים אותה" - ובכך למעשה אמר כי ניתן לפי תפיסתו להפגין נגד יהודים.