יומיים לבחירות - הסקרים מעידים על המשך הקיפאון הפוליטי: בהתאם להנחיות ועדת הבחירות המרכזית, פורסמו אתמול תוצאות הסקרים האחרונים למערכת הבחירות הנוכחית. לצד התחזקות הימין, הנתונים מעידים כי עדיין אין הכרעה בין הגושים - ולאף אחד אין יכולת להקים ממשלה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בעוד שסקרי חדשות 12 ו"כאן 11" מצביעים על הובלה של הליכוד על כחול לבן, 35 לעומת 33 ו-34, בסקר שפורסם ב"חדשות 13" הנתונים מצביעים על תיקו של 33 מנדטים בין שתי המפלגות הגדולות. בחדשות 13 ניבאו לרשימה המשותפת מספר שיא של 15 מנדטים, ובשני הסקרים האחרים זכתה הרשימה המשותפת ל-14.

סקר "חדשות 12" מנבא שיוויון מוחלט בין הגושים - 56 מנדטים לכל אחד. על פי סקר חדשות 13 גוש המרכז-שמאל מונה 57 מנדטים, וגדול מגוש הימין במנדט אחד. ואילו ב"כאן 11" מנבאים כי גוש הימין יזכה ב-58 מנדטים, לעומת 56 של גוש מרכז השמאל. בכל אחד מהמקרים אין אפשרות להרכיב ממשלה.

פעילי ליכוד (צילום:  יחסי ציבור)
ארכיון | צילום: יחסי ציבור

כפי שהתרגלנו במערכות הבחירות האחרונות, בימים האחרונים שלפני יום הבוחר המפלגות הגדולות מתכוונות להתמקד חזק דווקא בקמפיינים שליליים. זאת לאחר שעד כה התמקדו שתי המפלגות הגדולות במערכת זו דווקא בכיוון חיובי. כך למשל בליכוד הדגישו את "תוכנית המאה", ובכחול לבן התמקדו ברפורמת הבריאות המתוכננת שלהם.

בליכוד מתכוונים להמשיך לקדם מסר לפיו גנץ לא יוכל להקים ממשלה ללא תמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה. עוד ינסו לשכנע את המצביעים שהמפלגה קרובה לניצחון ומשכך חיוני שכל תומכיה יצאו לקלפיות; וכן יפצירו במתלבטים שלא להצביע לעוצמה יהודית כדי שלא לבזבז קולות של גוש הימין.

עוד ימשיכו בליכוד לתקוף אישית את בני גנץ, בטענה שסירב לעימות מול נתניהו. מהלך שפירושו כי מסתיר משהו מהבוחרים וכי אין לו מה להציע לציבור. בשטח, הפעילים של המפלגה יעמדו בצמתים וייתקשרו למצביעים להניע אותם לקלפיות.

"נלך לישון עם גנץ ונקום עם גנץ" (צילום: הדס פרוש, פלאש 90, חדשות)
ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90, חדשות

מן הצד השני, בכחול לבן מתכוונים לשדר מסרים דומים להפליא לאלו של הליכוד. במפלגה יחזרו על המסר לפיו כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר וכי קול לעמיר פרץ כמוהו כקול לרפי פרץ. כחול לבן תדגיש כי אם לא היא תהיה המפלגה הגדולה ביותר היא לא תרכיב את הממשלה הבאה.

בנוסף, יתקפו במפלגה את נתניהו אישית, בטענה כי הוא הופך לארדואן: חותר להישאר על כיסא ראש הממשלה לנצח, ויחוקק חוק צרפתי ופסקת התגברות – שפירושם קץ הדמוקרטיה. בשטח, הפעילים יתמקדו בריכוזי התמיכה של המפלגה, וישובו ויחזרו על המסר לפיו ההימנעות מעימות מוצדקת שכן לא מתעמתים עם נאשמים בפלילים.