הקרב על קולות העדה האתיופית עמד לפרקים במוקד מערכת הבחירות הנוכחית. 42 מבני קהילת הפלשמורה נחתו בישראל בשבוע שעבר וחלק מהמפלגות הבטיחו להעלות את שארית יהודי אתיופיה לאחר הבחירות. דרמה נוספת שנרשמה במטרה למשוך מצביעים מהעדה הייתה מעברו של ח"כ גדי יברקן ממפלגת כחול-לבן לליכוד. אבל עד כמה באמת השפיעו המהלכים הללו על ציבור הבוחרים? שוחחנו עם כמה מהם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בקלפי שבשכונת קריית מנחם בירושלים, שבה מתגוררים עולים רבים מאתיופיה, אפשר היה לראות נוכחות ערה של מצביעים מאז שעות הבוקר. יואב פנטה, בן 40 ותושב השכונה סיפר ל-N12: "בבחירות הקודמות הצבעתי לליכוד ולביבי נתניהו, אבל הפעם החלטתי לשנות את ההחלטה. מספיק, צריך להחליף אותו. הוא דואג תמיד לעשירים ואני רוצה לעשות שינוי, לכן בחרתי במפלגה אחרת".

יוסף טפרה מירושלים
הקרב על הקול האתיופי, בחירות 2020

"לא שינה לי", אמר פנטה, "ולא הפתיעו אותי ההבטחות על יהודי אתיופיה. האנשים שם צריכים לעלות לארץ - הם לא שונים מאיתנו. הבטחות ממפלגות לא חסר - אבל אין מעשים. הפוליטיקאים לא עומדים במילה שלהם, את זה אני רואה הרבה. אני לא מרגיש שהמעבר של ח"כ גדי יברקן לליכוד השפיע על ההחלטה שלי".

יוסף טפרה, בן 20 מירושלים, חושב אחרת: "אני הצבעתי לליכוד, כי אני חושב שביבי צריך להישאר ראש ממשלה וזה לא אמור להשתנות. הוא היה ראש הממשלה עד עכשיו וזה היה טוב. ב-2 מערכות הבחירות האחרונות לא יצאתי להצביע - אבל ראיתי שאחוזי ההצבעה נמוכים, לכן החלטתי הפעם לצאת כדי שסוף סוף יהיה כאן ראש ממשלה קבוע ולא זמני. כל ההבטחות על היהודים באתיופיה לא השפיעו עליי, כולם מבטיחים הבטחות והמשחקים הפוליטיים חסרי ערך בעיניי".

הקרב על הקול האתיופי

טדסה, בן 21 מירושלים גם כן, סיפר: "החלטתי שלא להצביע, כי אין מפלגה שמייצגת את האינטרסים שלי - לדאוג לעדה שלנו ולאזור שאני גר בו. ההבטחות של המפלגות לא השפיעו עליי כי אני מרגיש שהן לא ממומשות בפועל. כשמתקרבים לבחירות יש איזושהי התעוררות, אבל בהמשך חשוב לי גם שבמפלגות יהיו נציגים מהעדה - זה משפיע על ההחלטה שלי במי לבחור".